جمعه 25/اکتبر/2024

لیبرمن خواستار خروج اسرائیل از شورای حقوق بشر سازمان ملل شد!

پنج‌شنبه 17-می-2018

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه خواستار خروج این رژیم از شورای حقوق بشر سازمان ملل با وجود عدم عضویت “اسرائیل” در این شورا شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اویگدور لیبرمن طی یادداشتی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «اسرائیل تحت حملات گسترده “تروریست ها” در غزه و دو رویی جامعه بین المللی و در راس آن شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار دارد و هدف همه این حملات و محکومیت ها این است که به “اسرائیل” اجازه دفاع از خودش را ندهند، اما آنها در این کار موفق نخواهند شد.»

وی مدعی شد که «باید جلوی این جشن دورویی گرفته شود و “اسرائیل” هر چه سریعتر از شورای حقوق بشر خارج شود و بلافاصله آمریکا را هم به سمت اقدام مشابه سوق دهد.»

لیبرمن در سال 2012 نیز به هنگام تصدی سمت وزارت خارجه، خواستار توقف همکاری با شورای حقوق بشر سازمان ملل شده بود، اما پس از اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان پست وزارت خارجه را هم بر عهده گرفت، تصمیم به از سر گیری روابط با شورای حقوق بشر شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد فردا جمعه نشست ویژه ای برای بررسی کشتار اخیر تظاهرات کنندگان فلسطینی در نوار مرزی باریکه غزه تشکیل می دهد. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که پیشنهاد برگزاری نشست ویژه این شورا از سوی فلسطین و امارات مطرح شده است.

26 کشور از کل 47 کشور عضو این شورا از این طرح پیشنهادی حمایت کرده اند و فردا جمعه نشست ویژه ای برای بررسی وخامت اوضاع حقوق بشری در اراضی اشغالی فلسطین برگزار می شود.

ارتش صهیونیستی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته جنایت کم سابقه ای را علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در مرزهای غزه مرتکب شد و 62 فلسطینی را شهید و بیش از 3188 نفر دیگر را به ضرب گلوله های جنگی و مشقی و با شلیک بمب های حاوی گاز اشک آور مجروح یا مسموم کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد