یکشنبه 22/سپتامبر/2024

دستور دولت وفاق ملی برای بازگشت مجدد کارمندان قدیمی/ واکنش حماس

سه‌شنبه 28-نوامبر-2017

دولت وفاقملی در نشست امروز سه شنبه خود در رام الله ضمن تقدیر از تلاش های مصر برای کمک بهتحقق آشتی ملی، بر ضرورت بازگشت تمامی کارمندان اخراج شده تشکیلات خودگردان در غزهبه سر کارهایشان تاکید کرد.

به گزارشمرکز اطلاع رسانی فلسطین، دولت وفاق ملی خواستار بازگشت کارمندان اخراج شدهتشکیلات خودگردان در غزه شد و از وزرای دولت خواست از طریق ایجاد ساز و کارهایآغاز به کار دولت در استان های جنوبی به عنوان بخشی از اقدامات در مسیر تحویل کاملنوار غزه به دولت، زمینه بازگشت کارمندان قدیمی را فراهم کنند.

رامی حمدالله در نشست امروز تصریح کرد که پس از 10 سال دودستگی و اختلافات داخلی، نوار غزهبا مشکلات اداری، مالی، قانونی، امنیتی و سیاسی زیادی مواجه است و نمی توان تمامیاین مسائل را یکجا یا طی یک جلسه حل کرد.

حمداللهاظهار داشت که واگذاری کامل نوار غزه به دولت وفاق ملی اعم از مسئله امنیت، گذرگاهها، مسائل مالی و غیره اولین گام در مسیر تحقق آشتی ملی و پرداختن به دیگر مسائل وپرونده ها خواهد بود.

وی همچنینبر آمادگی دولت متبوعش برای زمینه سازی جهت برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری وریاست تشکیلات خودگردان طبق توافقات صورت گرفته در قاهره خبر داد.

واکنش حماس

در همینحال، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دعوت دولت وفاق ملی از کارمندان خودبرای بازگشت به سر کارشان، کاملا با توافق 2011 قاهره منافات دارد.

فوزی برهومسخنگوی حماس اظهار داشت که این اقدام تخطی از وظایف و مسئولیت های کمیته اداری وقانونی است که گروه های فلسطینی بر سر آن توافق کرده بودند و به موجب آن قرار بودموضوع بازگشت کارمندان اخراج شده تا قبل از 14/6/2017 طبق راهکاری که کمیته مذکورارائه خواهد کرد، باشد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد