شنبه 21/سپتامبر/2024

عضو دفتر سیاسی حماس: آشتی ملی کند پیش می رود

پنج‌شنبه 22-فوریه-2018

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که این جنبشبه آشتی ملی پایبند است و همچنان مصر بر آن نظارت دارد، اما به کندی پیش می رود وقرار است قاهره هیاتی را برای پیگیری اجرای توافقات صورت گرفته به غزه اعزام کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “خلیل حیه” در گفتگو با شبکه”الغد” به جزئیات گفتگوهای هیات اعزامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیسدفتر سیاسی این جنبش با مقامات مصری در قاهره اشاره کرد و تاکید کرد که آشتی ملی بهکندی پیش می رود، اما حماس همچنان به آن پایبند است.

حیه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست با پیشبرد آشتی ملی، باروند نابودی مساله فلسطین و تلاش ها برای اجرایی کردن “معامله قرن”مقابله کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در واکنش به گزارش های منتشر شده درباره سفرهیاتی نظامی از گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس به قاهره بهمنظور بررسی مساله اسرا خاطر نشان کرد که چنین مساله ای صحت ندارد و در داخل هیاتاعزامی حماس به قاهره، هیچ کس موظف به مذاکره درباره مبادله اسرا با رژیمصهیونیستی نیست.

این عضو دفتر سیاسی حماس ضمن تاکید بر اینکه این مساله در جریان دیدارهای هیاتحماس با مقامات مصری مورد بررسی قرار نگرفته است، آمادگی جنبش متبوع خود برایمرحله پس از محمود عباس را اعلام کرد.

حیه از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به اوضاع داخلی فلسطین ساماندهد تا زمینه انتقال راحت قدرت فراهم گردد. وی در عین حال بر لزوم اجرای توافقاتصورت گرفته در قالب آشتی ملی تاکید نمود و گفت: در این توافق بحث رهبری ملییکپارچه مطرح شده است.

این عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که تنها راه برون رفت از وضعیت کنونیفلسطین، احیای نهادهای مشروع و بازسازی نهاد ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین،پارلمان و شورای ملی از طریق انتخابات است و برگزاری انتخابات بهترین راه برایپایان دادن به وضعیت موجود است. 

لینک کوتاه:

کپی شد