شنبه 21/سپتامبر/2024

تمامی گروه های فلسطینی موضع مشترکی در قبال طرح آشتی مصر اتخاذ کردند

یکشنبه 12-آگوست-2018

یک رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که تمامی گروه های فلسطینی دیدگاه مشترکی در قبال طرح آشتی ملی مصر اتخاذ و تقدیم این کشور کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد مدلل در گفتگوی ویژه با خبرگزاری شهاب فلسطین خاطر نشان کرد که گروه های فلسطینی در نوار غزه موضع مشترکی در قبال آشتی ملی اتخاذ کرده و به برادران مصری اعلام نمودند.

در همین راستا، رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” که اعضای دفتر سیاسی آن در خارج و داخل نیز در قالب آنها حضور داشتند، طی هفته گذشته دیدارهای متعددی با رهبران تمامی گروه های فلسطینی در باریکه غزه برگزار و طرح آشتی ملی مصر را بررسی کردند. یکی از رهبران گروه های فلسطینی نیز اعلام کرد که این دیدگاه گروه های فلسطینی در غزه با موضع تشکیلات خودگردان در قبال آشتی ملی همسو و هماهنگ بود.

از سوی دیگر، “خالد ابو هلال” دبیر کل جنبش آزادگان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری شهاب تصریح کرده بود که «در طرح آشتی ملی مصر هیچ اشاره ای به لغو مجازات های باریکه غزه و حقوق کارمندان دولتی در این منطقه نشده و برنامه زمانی مشخصی نیز برای تشکیل دولت وحدت ملی ارائه نشده بود.»

در همین حال، برخی منابع محلی فلسطین اعلام کرده اند که گروه های فلسطینی در نشست های داخلی خود از مفاد طرح آشتی ملی مصر که هیچ اشاره ای به مسائل اساسی پرونده آشتی نکرده است، ابراز نارضایتی کرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد