یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نظرسنجی: اکثریت صهیونیست ها مخالف اشغال مجدد غزه هستند

دوشنبه 4-ژوئن-2018

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا در اراضی اشغالی فلسطین به عمل آمده است، نشان می دهد که قدرت حزب لیکود پس از رخدادها و تنش های اخیر در دو جبهه غزه و سوریه افزایش یافته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس این نظرسنجی که پایگاه خبری عبری زبان والا آن را انجام داده است، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در انتخابات آینده 34 کرسی کسب خواهد کرد و حزب ی”یش عتید” به ریاست یائیر لبید تنها 16 کرسی را بدست می آورد.

نتیجه این نظرسنجی همچنین بیانگر تضعیف حزب اردوگاه صهیونیستی است، به گونه ای که این حزب در انتخابات تنها 10 کرسی را کسب خواهد کرد، لیست یکپارچه عربی هم 12 کرسی و حزب خانه یهودی 11 کرسی را بدست خواهند آورد.

بر پایه این نظرسنجی، بیشتر اسرائیلی ها رژیم صهیونیستی را پیروز جنگ آینده در غزه با حماس می دانند. 55 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند رژیم صهیونیستی در نبرد آتی بر حماس پیروز می شود و 19 درصد نیز حماس را پیروز دانسته اند و 26 درصد هم گفته اند که نمی دانند چه کسی پیروز خواهد شد.

در رابطه با اشغال مجدد نوار غزه نیز که برخی وزرای دولت رژیم صهیونیستی اخیرا به آن اشاره کرده بودند، اکثریت صهیونیست ها با این مسئله اعلام مخالفت کرده اند، بدین گونه که 58 درصد با اشغال مجدد غزه مخالفت کرده و تنها 29 درصد گفته اند از این مسئله حمایت می کنند.

نتایج این نظرسنجی از گرایش جامعه صهیونیستی به سمت تندروی و قتل و کشتار فلسطینیان حکایت دارد، زیرا تا قبل از حملات و تجاوزات اخیر به نوار غزه، نظرسنجی ها از کاهش کرسی های حزب نتانیاهو در انتخابات آینده حکایت داشت، اما این جنایت ها موجب افزایش محبوبیت او در میان صهیونیست ها شده است و این به معنی گرایش بیشتر صهیونیست ها به سمت افراطی گری و راست گرایی است.

لینک کوتاه:

کپی شد