یکشنبه 22/سپتامبر/2024

قرارداد تسلیحاتی 72 میلیون دلاری هند و رژیم صهیونیستی

سه‌شنبه 2-ژانویه-2018

وزارت دفاعهند امروز سه شنبه از موافقت دولت این کشور با خرید تسلیحات پیشرفته از رژیمصهیونیستی به ارزش 72 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری هند، وزارت دفاع این کشور با صدور بیانیهای خاطر نشان کرد که “نیرمالا سیتارامان” با خرید 240 گلوله با دقت هدفگیری بالا برای نیروی هوایی و 131 فروند موشک “باراک” برای نیروی دریاییموافقت کرده است.

در ادامه اینبیانیه آمده است که موشک هایی که قرار است خریداری شوند، متعلق به شرکت”رافائیل ادونس دیفنس سیستمز لیمیتد” اسرائیل هستند و ارزش آنها 72میلیون دلار برآورد شده است.

وزارت دفاعهند خاطر نشان کرد که خرید گلوله های جدید باعث رفع کمبود مهمات دارای دقت هدفگیری بالا در زرادخانه نیروهای مسلح این کشور و تقویت توان هجومی نیروی هوایی هندخواهد شد.

این وزارتخانهتصریح کرده است که موشک های “زمین به هوا” برای استف اده به عنوان ضدهواییبر روی عرصه کشتی ها ساخته شده اند.

این قراردادتسلیحاتی در حالی امضا می شود که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیمصهیونیستی اواسط ژانویه جاری به هند سفر کند.

گفتنی است کهرژیم صهیونیستی به یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات مورد نیاز هند در سال هایاخیر تبدیل شده است و طرفین قبل از این نیز قراردادهای تسلیحاتی به ارزش میلیون هادلار امضا کرده بودند. 

لینک کوتاه:

کپی شد