شنبه 21/سپتامبر/2024

عباس تمامی تدابیر اتخاذ شده علیه نوار غزه را لغو خواهد کرد

یکشنبه 17-سپتامبر-2017

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی در پاسخبه اقدام حماس مبنی بر انحلال کمیته اداری جهت آغاز گفتمان ملی، دستور لغو تمامیتدابیر اتخاذ شده دولت وفاق ملی علیه نوار غزه را صادر خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تشکیلات خودگردانتصمیمات و تدابیری را علیه نوار غزه به منظور اعمال فشار بر حماس اتخاذ کرده بود،از جمله توقف کمک های مالی به این باریکه، کاهش حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان درغزه و توقف پرداخت هزینه برق ارسالی رژیم صهیونیستی به این باریکه.

جنبش حماس ماه مارس گذشته از تشکیل کمیته اداری در نوار غزهخبر داد. تشکیلات خودگردان مدعی بود که این اقدام حماس با توافقنامه آشتی ملی درغزه در سال 2014 که طی آن حماس و فتح بر تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست رامی حمدللهبه توافق رسیدند، منافات دارد.

اما پس از گذشت چند ماه از امضای توافقنامه آشتی ملی درغزه، دولت وفاق ملی از عمل به مسئولیت های خود در قبال نوار غزه شانه خالی کرد وتشکیلات خودگردان حماس را به عدم حضور دولت وفاق ملی در غزه متهم کرد.

یک منبع آگاه حاضر در گفتگوهای قاهره تاکید کرد که مصر بهزودی بیانیه ای در مورد نتایج سفر هیات های حماس و فتح به قاهره و دیدار بامسئولان مصری و اعلام زمان آغاز گفتمان ملی برای پایان دادن به دودستگی و تحققآشتی ملی صادر خواهد کرد.

هیات حماس به ریاست اسماعیل هنیه هفته گذشته به قاهره سفرکرد. این هیات گفتگوهایی با خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات مصر و شماری دیگر ازمسئولان مصری داشته است. در همین حال هیات جنبش فتح به ریاست عزام احمد نیز جمعهگذشته راهی قاهره شد تا موضوع آشتی ملی را با مسئولان مصری پیگیری کند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد