چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

تحلیلگران اسرائیلی در مورد انفجار بمب در مرز غزه چه گفتند؟

دوشنبه 19-فوریه-2018

موضوع انفجار بمب در مسیر نیروهای تیپ گولانی ارتش رژیمصهیونیستی در مرزهای شرقی باریکه غزه و بحث و بررسی احتمال وقوع درگیری در نتیجهآن، سرتیتر اصلی بسیاری از رسانه های صهیونیستی طی روزهای اخیر بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از “عربی21″، بازرترین واکنش ها به این عملیات اینچنین بوده است:

“کوبی فانکلر” خبرنگار شبکه هفتم تلویزیون رژیمصهیونیستی به نقل از ژنرال آیال زمیر فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستیبیان کرد که ارتش وضعیت ایجاد شده در غزه را هرگز نخواهد پذیرفت، زیرا کسانی که بهدنبال ضربه زدن به امنیت اسرائیل هستند، با پاسخی سخت مواجه خواهند شد و ما قدرتزمینی، هوایی و دریایی زیادی داریم و لحظه ای در استفاده از آن درنگ نمی کنیم. ویحماس را مسئول هرگونه رخدادی در روی زمین و زیر زمین در باریکه غزه دانست.

فانکلر افزود که ترس و نگرانی ارتش از این است که حماس ازراهپیمایی های هفتگی در روزهای جمعه برای تحقق اهداف و خواسته های خود مبنی بر بمبگذاری در مناطق مرزی همانگونه که در مسیر نیروهای تیپ گولانی نیز کار گذاشته شد،استفاده کند و همین مسئله موجب شد تا ارتش بار دیگر در تدابیر امنیتی اتخاذ شده درمورد ممانعت از ورود فلسطینیان به مناطق حائل مرزی تجدید نظر کند تا فلسطینیانصدها متر از دیوار احداث شده در مرز غزه دور بمانند.

از سوی دیگر، یواو زیتون تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبانیدیعوت احرونوت به تهدیدات آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کرد کهگفته است از مجریان این عملیات انتقام خواهد گرفت و با آنان تسویه حساب خواهد کردو این کار ممکن است چند روز و حتی چند هفته طول بکشد.

زیتون اظهار داشت: طی ساعات گذشته جنگنده های اسرائیلی 18هدف نظامی وابسته به حماس را در نوار غزه هدف قرار دادیم و شاید این شدیدترین حملهعلیه حماس از زمان پایان جنگ 51 روزه در تابستان 2014 باشد، به اعتبار اینکه اینجنبش مسئول هرگونه رخداد و اتفاقی در باریکه غزه است.

وی تاکید کرد که حماس همچنان با ساخت موشک های جدید و حفرتونل به جنجال آفرینی و ایجاد تنش در جامعه صهیونیستی ادامه می دهد اما با اینوجود تعقیب اعضای این جنبش به طور شبانه روزی ادامه دارد و رژیم صهیونیستی لحظه ایدر ضربه زدن به این جنبش درنگ نخواهد کرد.

اسرائیل کاتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خواستار ادامهحملات و عملیات ها علیه حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین در غزه برای بازیابیکامل توان بازدارندگی این رژیم شد. وی مدعی شد که حملات صورت گرفته علیه غزه واهداف استراتژیک حماس، ضربات سختی به این جنبش وارد کرده است.

“عربی 21” همچنین به تشریح دیدگاه ها و اظهاراتتحلیلگران نظامی اسرائیل در مورد شلیک پدافند هوایی گردان های قسام شاخه نظامیحماس به سمت جنگنده های این رژیم در جریان حمله به غزه و اینکه آیا این مسئله میتواند به معنای تحولی استراتژیک در این باریکه و تبدیل آن به نمونه ای دیگر ازجنوب لبنان باشد، پرداخته است.

در همین راستا، رون بن یشای تحلیلگر نظامی سرشناس روزنامهیدیعوت احرونوت تاکید کرد که ضربات سنگین جنگنده های رژیم صهیونیستی به اهداف ومواضع حماس در نوار غزه این جنبش را وادار کرد تا با استفاده از پدافند هوایی بهمقابله با جنگنده های اسرائیلی بپردازد و برای اولین بار حماس رسما این مسئله رااعلام کرد.

بن یشای افزود که هرچند پدافند هوایی قسام نتوانست جنگندههای اسرائیلی را هدف قرار دهد، اما کاملا واضح و روشن است که حماس می خواهد اقدامهفته گذشته ارتش سوریه که یک جنگنده اف 16 را سرنگون کرد، تکرار کند و شاید ضرباتوارد شده به این جنبش در حملات چند روز گذشته جنگنده های اسرائیلی بسیار زیاد بودهاست.

لینک کوتاه:

کپی شد