جمعه 20/سپتامبر/2024

مانور نظامی ارتش صهیونیستی در جولان جهت آمادگی برای جنگ آتی

دوشنبه 13-آگوست-2018

ارتش رژیم صهیونیستی از پایان مانور نظامی گسترده خود در بلندی های اشغالی جولان خبر داد. هدف از برگزاری این مانور، آموزش تاکتیک های جدید جنگی به نیروهای ارتش جهت آمادگی برای جنگ آتی بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم”، در این مانور که تیپ زرهی لشکر 36 نیز در آن مشارکت داشت، آموزش تاکتیک های جدید جنگی به نیروها متناسب با جنگ آینده با حزب الله لبنان بود.

در این مانور مفهوم جنگ تغییر یافته بود و آموزش ها بر این اساس بود که دشمن کنونی از قدرت بالایی برخوردار است.

روزنامه مذکور اشاره کرد که در این مانور، پهبادها، یگان مهندسی، زرهی و هزاران سرباز و جنگ افزار مختلف، سامانه های پدافند هوایی، یگان سایبری و ارتباطات ارتش مشارکت داشتند. این مانور را فرمانده یگان زرهی مدیریت می کرد.

این مانور شامل جنگ در 4 بخش زیر زمین، روی زمین، ارتفاعات کم و فضای مجازی بود.

روزنامه اسرائیل الیوم به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که جنگ در سوریه طی سال های اخیر موجب تقویت توان جنگی و مبارزاتی حزب الله شده است و این حزب تجربه زیادی کسب کرده است.

وی اظهار داشت که حزب الله با وجود مشکل مالی که با آن مواجه است، قدرت زیادی پیدا کرده است و در نتیجه جنگ چند ساله در سوریه اعتماد به نفس بسیار بالایی کسب کرده است.

وی همچنین تاکید کرد که حزب الله اکنون از تجهیزات پیشرفته ای همچون وسائیل دید در شب، موشک های سنگین و متوسط و پهبادها بهره می برد و این موجب شده است تا برخی مزیت های ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به این حزب دیگر به چشم نیاید.

لینک کوتاه:

کپی شد