سه شنبه 24/سپتامبر/2024

عباس: اواخر هفته آینده دولت راهی غزه خواهد شد

چهارشنبه 20-سپتامبر-2017

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که دولت رامی حمد الله نخست وزیرتشکیلات خودگردان اواخر هفته آینده برای انجام مسئولیت ها و وظایفش راهی باریکهغزه خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری آمریکایی، محمود عباس شامگاهامروز چهارشنبه در سخنرانی خود در 72 امین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کردکه «من از حصول توافق قاهره در نتیجه تلاش های مصر به منظور پایان دادن به اقدامیکه حماس پس از شکاف داخلی به آن دست زده بود و فراهم کردن زمینه برخورداری دولتوفاق ملی از تمامی اختیارات خود در باریکه غزه و برگزاری انتخابات سراسریخوشحالم.»

وی مدعی شد که «ما با وجود شکاف و دو دستگی که از سال 2007 آغاز شده است، بهمسئولیت هایمان در قبال ملت فلسطین در غزه عمل کردیم و از آن زمان تمامی اشکالحمایت از ساکنان غزه را که در معرض محاصره ظالمانه (اسرائیل) قرار دارند، انجامداده ایم.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اظهارات داشت که وی بارها تاکید کردهاست که هیچ کس بیشتر از ما به ملت فلسطین در غزه توجه ندارد و تشکیلات خودگردان براین مساله اصرار دارد که هیچ کشور فلسطینی در غزه و هیچ کشور فلسطینی هم بدون غزهتشکیل نخواهد شد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که اگر راهکار تشکیل دو کشور نابودشود ما خواستار احقاق تمامی حقوق مان در فلسطین خواهیم شد و تداوم شهرک سازی و بیتوجهی به راه حل تشکیل دو کشور خطری واقعی برای دو ملت فلسطینی و “اسرائیلی”است و مستلزم بازنگری کامل د ر این اوضاع است.

عباس تهدید کرد که تداوم مخالفت اسرائیل با مرزهای سال 1967 باعث شده است کهراهکار تشکیل دو کشور و به رسمیت متقابل دو کشور فلسطین و اسرائیل از سال 1993تاکنون در موضع شک و تردید باقی بماند.

وی بار دیگر هشدار داد که تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی می تواند منجربه شکل گیری جنگ دینی شود و تداوم وضعیت کنونی در اراضی اشغالی فلسطین قابل قبولنیست.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین از احتمال انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین خبرداد و تاکید کرد که تداوم اداره تشکیلات خودگردان بدون اختیارات ممکن نیست و ازآنجایی که طرف مقابل موافق تحقق راهکار تشکیل دو کشور نیست، ما به لحظه انحلالتشکیلات نزدیک می شویم.

عباس در پایان تاکید کرد که «ما مخالف تروریسم در اشکال مختلف آن و جدای ازمنبع آن هستیم و با این پدیده چه در داخل فلسطین، چه عرصه منطقه ای و چه بینالمللی مبارزه می کنیم. وی افزود پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین ضرورتیبرای تکمیل تلاش ها به منظور مقابله با گروه های تروریستی است. 

لینک کوتاه:

کپی شد