یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ابومرزوق: مسئولیت فلسطینیان در باریکه غزه بر عهده دولت وفاق ملی است

دوشنبه 6-نوامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کردکه اکنون مسئولیت کامل شهروندان فلسطینی در باریکه غزه بر عهده دولت وفاق ملی استو گروه های فلسطینی باید دولت را برای عمل به مسئولیت هایش تحت فشار قرار دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابومرزوق ضمن اشارهبه اینکه جنبش متبوعش برای تحقق آشتی ملی با جدیت پا پیش گذاشته و بدون هیچ شرط وشروطی گام های مهمی در این راستا برداشت، ابراز امیدواری کرد که رهبران فتحنیازهای ملت را درک کرده و قدم در مسیر تحقق نهایی آشتی می بردارند تا بتوان بااطیمنان به ملت گفت که دودستگی و اختلافات داخلی برای همیشه پایان یافت.

ابومرزوق افزود: اگر عباس نتواند مجازات هایی را که طی ماههای اخیر بر غزه اعمال شده، بردارد، چگونه می تواند برای حل مسائل مهم و اساسی کهاواخر ماه جاری همراه با دیگر گروه های فلسطینی بررسی خواهیم کرد، تصمیم گیری کند.

از سوی دیگر، این رهبر حماس اظهار داشت که تجاوز دشمنصهیونیستی به باریکه غزه نیازمند پاسخی محکم است، چرا که دشمن زبانی جز زبان زور وقدرت نمی فهمد و هرگاه تعهدی داده است، آن را شکسته و پایبند نبوده است.

موسی ابومرزوق افزود که مصر تماس هایی برای آرام سازی اوضاعو کاهش تنش ها در باریکه غزه به منظور جلوگیری از واکنش گروه های فلسطینی انجامداده است و ما از این تلاش ها تقدیر می کنیم اما باید گفت که تنها مقاومت مسلحانهمی تواند عاملی بازدارنده در برابر دشمن صهیونیستی و جنایات آن باشد.

ابومرزوق خاطر نشان کرد: اگر جنگ بر ما تحمیل شود، ما نیزساکت نمی نشینیم و قاطعانه با دشمن مقابله می کنیم و امکاناتی در اختیار داریم کهبه یاری خداوند دشمن را شکست خواهیم داد.

وی افزود که روابط حماس با حزب الله لبنان در مرحله گذشته هرگز قطع نشده است ودو طرف به طور دائم با هم در ارتباط بوده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد