شنبه 21/سپتامبر/2024

هنیه: هیات حماس برای بیان موضع این جنبش به قاهره سفر می کند

سه‌شنبه 7-آگوست-2018

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که هیات رهبران این جنبش که پنجشنبه گذشته به غزه بازگشته بود، برای بیان موضع این جنبش درباره تمامی پرونده های مطرح شده به قاهره بازخواهد گشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در نشستی تحت عنوان “وحدت و بازگشت” که ظهر امروز سه شنبه با حضور رهبران حماس و تعدادی از رهبران گروه های فلسطینی و شخصیت های برجسته فلسطینی در شهر غزه برگزار شد، خاطر نشان ساخت که دفتر سیاسی حماس طی 5 روز گذشته در نشست های بی وقفه با گروه های فلسطینی تمامی تحولات مساله فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: هیات حماس برای بیان موضع این جنبش و ایده های آن درباره طرح آشتی ملی و لغو محاصره و نیز بررسی مساله آرام سازی اوضاع در غزه، مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و اصلاح ساختار فلسطینی بر اساس اصول قوی به قاهره سفر خواهد کرد.

هنیه تاکید کرد که در نشست های دفتر سیاسی حماس همچنین تصمیم آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، تظاهرات های حق بازگشت و محاصره غزه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که ائتلاف های منطقه ای سعی دارند اسرائیل را به عنوان عضوی از منطقه معرفی کنند و مقاومت شرافتمندانه فلسطینیان را “تروریسم” معرفی کنند.

وی افزود:« ما در نشست های اخیر همچنین درباره مذاکرات صورت گرفته با مراجع مصری و سازمان ملل، مذاکرات با قطر و دیگر کشورها بحث و تبادل نظ ر کردیم و تصمیماتی را هم اتخاذ نمودیم.»

هنیه تاکید کرد که رهبران حماس در این تصمیم گیری ها این اصل را سر لوحه کار خود قرار داده بود که این مسائل تنها مربوط به حماس نیستند، بلکه مسائل ملی هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار داشت که «طبیعت این مرحله و شدت توطئه ها به شکلی است که یک طرف؛ هر چقدر هم قوی باشد، نمی تواند به تنهایی با آنها مقابله کند، اما با تشکیل جبهه یکپارچه فلسطینی می توانیم هر توطئه ای را ساقط کنیم.»

وی در پایان بازگشت نمادین رهبران حماس در خارج به غزه را تاکیدی بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی دانست و تاکید کرد که حضور این رهبران در غزه سرآغاز بازگشت به قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948 است.

لینک کوتاه:

کپی شد