شنبه 21/سپتامبر/2024

اسرائیل، غزه را از یک زندان بزرگ به یک سلول انفرادی مبدل کرده است

پنج‌شنبه 12-جولای-2018

روزنامه عبری زبان “هاآرتص” در سرمقاله خود نوشت که اقدامات مجازاتی دولت اسرائیل علیه نوار غزه، این منطقه را از یک زندان بزرگ به یک سلول انفرادی مبدل کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بخش دیگر این سرمقاله می خوانیم که این وضعیت نتیجه تصمیم اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ و گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل مبنی بر بستن گذرگاه کرم ابوسالم جهت جلوگیری از واردات هرگونه کالا به داخل باریکه غزه و کاهش مساحت ماهیگیری فلسطینیان است.
در این سرمقاله تصریح شده است: اتخاذ چنین تصمیم وحشیانه که با هدف سرکوب مقاومت و مبارزه علیه اسرائیل صورت می گیرد، نه تنها ناکامی این اسرائیل در مقابله با بادبادک ها و بالون های آتش زا که فرار سران تل آویو از هرگونه راه حل واقعی را به تصویر می کشد، راه حلی که بنا بر موضع سابق ارتش اسرائیلی امکان دارد جلوی درگیری ها را بگیرد.
هاآرتص تاکید کرد: اسرائیل تاکتیک مبتنی بر تنگ تر کردن حلقه محاصره طولانی مدت همراه با حمله هوایی جهت واداشتن جنبش حماس به متوقف کردن حملات موشکی اش به شهرک های یهود را در پیش گرفته است.
به نوشته هاآرتص، بی تردید اسرائیل تاب تحمل شعله های آتش سوزی در شهرک های یهودی النقب را ندارد، این آتش سوزی جان و زندگی شهرک نشینان یهود را تهدید می کند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کرده است.  

لینک کوتاه:

کپی شد