شنبه 21/سپتامبر/2024

جنبش فتح رسما پاسخ خود به طرح آشتی ملی مصر را ارائه کرد

چهارشنبه 1-آگوست-2018

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس کمیته پیگیری آشتی ملی در این جنبش تاکید کرد که هیات این جنبش پاسخ مثبت و کتبی خود به پیشنهادات ارائه شده از سوی مصر در زمینه آشتی ملی را به این کشور ارائه کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین “وفا”، عزام احمد خاطر نشان کرد که این هیات اعزامی فتح به قاهره پاسخ این جنبش به پیشنهادات مصر را به “عباس کامل” وزیر اطلاعات این کشور ارائه کرد.

وی افزود که در این طرح بر روی توافق آشتی ملی امضا شده در سال 2011 و توافقات صورت گرفته تاکید شده است و امیدواریم که جنبش حماس هم با آن موافقت کند و توافقات صورت گرفته به مرحله اجرا درآیند.

این در حالی است که جنبش حماس 2 هفته قبل و به محض دریافت پیشنهادات مصر درباره آشتی ملی، موافقت خود با این پیشنهادات را اعلام کرده بود.

هیات فتح همچنین در جریان سفر اخیر خود دیدار مفصلی با “عباس کامل” وزیر اطلاعات مصر برگزار کرد و موضع رهبران این جنبش در قبال توافق آشتی ملی را به آنها ارائه کرد.

این هیات ضمن تاکید بر پایبندی فتح به موضع اتخاذ شده در تاریخ 21/10/2017 به تشریح دیدگاه رهبران این جنبش و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخت. هیات فتح سه شنبه شب از قاهره به رام الله بازگشت.

این هیات متشکل از “عزام احمد”، “روحی فتوح”، “حسین شیخ” اعضای کمیته مرکزی فتح و “ماجد فرج” رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات رام الله و نیز “دیاب لوح” سفیر فلسطین در قاهره بود.

از سوی دیگر، هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی “حماس” نیز به ریاست “صالح عاروری” نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و با حضور مویس ابو مرزوق، خلیل حیه، روحی مشتهی، عزت رشق و حسام بدران برای رایزنی درباره تحولات جاری فلسطین به مصر سفر کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد