جمعه 25/اکتبر/2024

اعلام مخالفت پادشاه بحرین با تحریم رژیم صهیونیستی

یکشنبه 17-سپتامبر-2017

پادشاه بحرین ضمن اعلام مخالفت با تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی، ازتصمیم خود برای عادی سازی علنی روابط با این رژیم خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه صهیونیستی “ان آرجی”، حمد بن عیسی آل خلیفه در جریان دیدار با مدیر مرکز “شیمونویزیتال” در لس آنجلس خاطر نشان کرد که «به اتباع بحرینی اجازه سفر رسمی به”اسرائیل” را خواهد داد.»

این مرکز به نقل از “راف آبراهام کوپر” مدیر مرکز شیمون ویزیتالخاطر نشان کرد که پسر پادشاه بحرین در نشست همزیستی میان ادیان در این مرکز سندیرا امضا کرد که نفرت و انزجار (از اتباع ادیان دیگر) و توسل به خشونت دینی رامحکوم می کند.

راف کوپر همچنین فاش کرد که طی سال جاری میلادی به همراه “راف ماروینهایر” یکی از همکاران خود به منامه ـ پایتخت بحرین ـ سفر کرده بود و پادشاهبحرین در دیدار با آنها اعلام کرده بود که به اتباع بحرین اجازه سفر رسمی به”اسرائیل” را خواهد داد و تحریم این رژیم از سوی کشورهای عربی را محکومکرده بود.

پایگاه “ان آر جی” به نقل از کوپر خاطر نشان کرده است که از دیدنبرخی مسائل در منامه شگفت زده شده بود؛ چرا که در آنجا کلیسایی با یک صلیب بزرگ درکنار یک معبد هندوها را دیده بود که در فاصله نزدیکی از یک مسجد قرار گرفته بودندو در آنجا حتی یک “کنیسه کوچک” هم وجود داشت که این مساله در کشورهایعرب حاشیه خلیج فارس بی سابقه است.

مدیر مرکز شیمون ویزیتال تصریح کرده است که در دیدار با پادشاه بحرین دربارهامکان احداث موزه تسامح میان ادیان در منامه بحث و گفتگو کرده بود.

قبل از این هم یک روزنامه صهیونیستی ضمن تمجید از پادشاه بحرین، از او بهعنوان یکی از بزرگترین حامیان همزیستی میان ادیان یاد کرده و مدعی شده بود کههمزیستی میان ادیان در بحرین به شکل مطلوبی جریان دارد و وی حتی عید یهودی”حانوکا” را هم جشن می گیرد و این در حالی است که جمعیت یهودیان این کشوراز 40 نفر فراتر نمی رود.

گفتنی است که این اظهارات پادشاه بحرین یک هفته پس از آن بیان شده است کهبنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود روابط این رژیم با برخیکشورهای عربی به شکل بی سابقه ای از زمان تاسیس “اسرائیل” تقویت شده استو تل آویو با بسیاری از کشورهای عربی روابط محرمانه دارد. 

لینک کوتاه:

کپی شد