سه شنبه 24/سپتامبر/2024

شهادت 30 فلسطینی و زخمی شدن 3078 تن دیگر در تظاهرات های بازگشت

سه‌شنبه 10-آوریل-2018

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تاکنون 30 فلسطینی در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اشرف قدرت سخنگوی این وزارتخانه ضمن اشاره به این مطلب،  تاکید کرد که 3078 نفر هم در این تظاهرات‌ها زخمی شده‌اند که حال 105 نفر از آن‌ها وخیم است و نیاز به درمان فوری دارند.
وی خاطرنشان ساخت که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت عامدانه اکیپ های پزشکی وامداد رسانی را هدف گلوله قرار می دهد و سعی می کند روند فعالیت های آنها را مختلسازد.
وی از نهادهای بینالملی و امداد رسانی داخلی و بین المللی خواست برای حمایت دارویی از بیمارستان ها ومراکز درمانی نوار غزه هر چه زودتر وارد عمل شوند.
قدرت از مجامع جهانیخواست تا برای شکستن سد محاصره نوار غزه، گشودن گذرگاه های مرزی جهت انتقال بیماران باریکه غزه به خارج، ورود هیاتهای پزشکی و کمک های بشردوستانه به این منطقه جنگ و بحران زده و همچنین ملزم کردن دشمنصهیونیستی به پایبندی به قوانین بین المللی دست به تلاش های گسترده ای بزنند.

وی اظهار داشت: در حالی جهانیان روز جهانی بهداشت را با شعار “طرحجامع سلامت” و “حق ملت ها در دستیابی به خدمات درمانی” را جشن میگیرند، می بینم این حق که در تمامی قوانین بین المللی مورد تاکید قرار گرفته استبه زور و تهدید از ملت فلسطین سلب شده است و این ملت و نهادهای و مراکز درمانی فلسطینآماج اقدامات ظالمانه قرار گرفته اند؛ به نحوی که این اقدامات صدها قربانی گرفتهاست.




لینک کوتاه:

کپی شد