شنبه 21/سپتامبر/2024

رشق: لغو اجلاس توگو یک پیروزی برای حامیان مساله فلسطین است

دوشنبه 11-سپتامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که لغو اجلاسآفریقایی ـ اسرائیلی در توگو یک پیروزی برای حامیان مساله فلسطین است که تلاش هایزیادی را در کشورهای مختلف برای مقابله با نفوذ مشکوک رژیم صهیونیستی در قارهآفریقا انجام دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت رشق طی یادداشتی در صفحه توئیتر خودخاطر نشان کرد که لغو اجلاس توگو یک پیروزی برای مبارزات آفریقایی ها علیه تمامیرژیم های ظالم، نژاد پرست، فاشیست و آپارتایدی است که رژیم صهیونیستی نماد کاملآنهاست.

رشق تاکید کرده است که تعویق (یا لغو) اجلاس توگو که از آن به عنوان بزرگتریناجلاس در زمینه روابط رژیم صهیونیستی و آفریقا یاد می شد، پیروزی برای تمامیحامیان ارزش های انسانی است.

‌ لازم به ذکر است که اجلاس سران آفریقایی اسرائیلی قرار بود در شهر لومی کشورتوگو در اواخر ماه اکتبر آینده برگزار شود و هدف از این اجلاس تقویت روابط و مناسباترژیم صهیونیستی با کشورهای آفریقایی بود، به تعویق افتاد.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی مدعی است که این اجلاس به خاطر حوادث و ناامنی هایموجود در برخی کشورهای آفریقایی لغو شده است، گزارش ها و برآوردها حاکی از آن است کهاعمال فشارهای فلسطینیان و کشورهای عربی به لغو آن منجر شده است.

رئیس جمهور توگو در پیامی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیمکشورش برای لغو اجلاس سران آفریقایی اسرائیلی در اکتبر آینده را به اطلاع او رساندهاست.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان هاآرتص دلیل لغو این اجلاس را اعمال فشارهایطرف های فلسطینی و عربی بر رئیس جمهور توگو عنوان کرده است. هاآرتص اشاره کرد که لغواین اجلاس سیلی محکمی به بنیامین نتانیاهو بود که گمان می کرد روابط خارجی تل آویوبه هیچ وجه تحت تاثیر نزاع با فلسطینیان قرار نمی گیرد.

لینک کوتاه:

کپی شد