جمعه 20/سپتامبر/2024

جلسه دوباره کابینه امنیتی دولت صهیونیستی پیرامون غزه

یکشنبه 12-آگوست-2018

کابینه امنیتی دولت رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه مجددا به منظور بحث و بررسی بحران غزه و تنش و درگیری های اخیر در این باریکه، تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی، این جلسه در ادامه جلسات قبلی کابینه امنیتی دولت صهیونیستی پیرامون غزه و تنش در مرزهای جنوبی برگزار می شود.

اواخر هفته گذشته درگیری های شدیدی میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در نوار غزه رخ داد که طی آن پهبادها، تانک ها و جنگنده های اسرائیلی مناطق مختلفی را در نوار غزه به مدت 2 روز هدف حملات گسترده قرار دادند و طی آن 4 فلسطینی از جمله یک مادر باردار و کودک شیرخواره اش به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز پاسخی قاطع به جنایت صهیونیست ها داد و شهرک های صهیونیست نشین و پایگاه های ارتش صهیونیستی را در مجاورت نوار مرزی باریکه غزه هدف حملات گسترده موشکی قرار داد. منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که حداقل 220 موشک به اراضی اشغالی شلیک شده است. در این دور از حملات مقاومت فلسطین بیش از 10 صهیونیست نیز زخمی شدند.

این شدیدترین تقابل نظامی مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از زمان جنگ 51 روزه در تابستان سال 2014 بود که در نهایت با مداخله طرف های بین المللی و مصر فعلا آتش بس دوباره برقرار شده و اوضاع در این باریکه آرام شده است.

نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه نیز روز گذشته همراه با 3 نفر از مشاورانش مجددا به باریکه غزه بازگشت تا دیدارهایی با رهبران فلسطینی به ویژه رهبران حماس در این باریکه داشته باشد و مانع از تشدید تنش و درگیری ها در این باریکه و کشیده شدن آن به سمت جنگی دیگر شود.

لینک کوتاه:

کپی شد