شنبه 21/سپتامبر/2024

ده‌ها شهید در تظاهرات میلیونی/ مخالفت 128 کشور با انتقال سفارت به قدس

سه‌شنبه 15-می-2018

به رغم مخالفت های گسترده بین المللی و خشم ملت فلسطین و تنش و درگیری ها در اراضی اشغالی فلسطین از ماه ها قبل، آمریکا دیروز دوشنبه 14 می بالاخره سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اقدام در حالی انجام شد که حدود یک میلیون فلسطینی در فاصله ده ها کیلومتری قدس اشغالی و در امتداد نوار مرزی اراضی اشغالی در تظاهرات های بزرگ بازگشت شرکت کردند که طی آن ده ها نفر (59 نفر) به شهادت رسیده و بیش از 2770 نفر دیگر زخمی شدند.

دولت آمریکا در اقدامی تحریک آمیز با انتقال سفارت خود به قدس اشغالی همزمان با هفتادمین سالروز اشغال فلسطین که طی آن بیش از 760 هزار فلسطینی در جنگ 1948 آواره و بی سرپناه شدند، احساسات و عواطف ملت فلسطین و تمامی ملت های آزاده جهان را جریحه دار کرد. امروز جمعیت آوارگان فلسطینی به بیش از 6 میلیون نفر در سرتاسر جهان رسیده است، حال آنکه یهودیان اشغالگر سرزمین اجدادی آنان را غصب و در آن ساکن شده اند و رژیم جعلی خود را تاسیس کرده اند.

از مجموع 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل، 128 کشور اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را محکوم کردند، از جمله دو همپیمان آمریکا یعنی فرانسه و انگلیس که این مسئله خشم واشنگتن را در پی داشته است اما دولت آمریکا بدون هیچ اعتنایی به این مخالفت ها، تصمیم جنجالی خود را عملی کرد.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 بخش شرقی قدس را اشغال کرد و در سال 1980 سرتاسر قدس را پایتخت ابدی خود خواند، اقدامی که به هیچ وجه مورد قبول جامعه جهانی قرار نگرفت و ملت فلسطین در برابر آن مقاومت کرده و خون بسیاری دادند. قدس همواره عامل اصلی انقلاب ها و انتفاضه های فلسطین بوده است.

از زمانیکه دونالد ترامپ قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خوانده است، تا این لحظه بیش از 140 فلسطینی به شهادت رسیده اند و تعداد شهدا و مجروحان در پی شلیک مستقیم نظامیان ارتش صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت و  ارتکاب جنایت علیه آنان هر لحظه رو به افزایش است و در تظاهرات میلیونی روز گذشته 59 نفر شهید شده و بیش از 2771 نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال ده ها نفر از آنان وخیم اعلام شده است.

در طول تاریخ قدس دو مرتبه ویران شده است، 23 مرتبه محاصره شده، 52 مرتبه هدف حمله قرار گرفته، 44 مرتبه پس از جهاد و مبارزه بازپس گرفته شده و هر بار تجاوز و اشغالگری به شکست کشیده شده است و صاحبان حق و سرزمین بیش از پیش به آن پایبند بوده اند هر اندازه هم اشغالگری ادامه داشته باشد، زیرا آنان یقین دارند که این اشغالگری رو به زوال و نابودی است.

لینک کوتاه:

کپی شد