یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هاآرتص: ارتش صهیونیستی و شاباک تصمیم به ترور رهبران حماس گرفته اند

یکشنبه 12-آگوست-2018

روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” اعلام کرد که فرماندهان ارتش صهیونیستی و افسران سازمان اطلاعات این رژیم “شاباک” در واکنش به تظاهرات های حق بازگشت و تشدید درگیری ها با نظامیان صهیونیست، طی ماه های گذشته تصمیم به ترور رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در باریکه غزه گرفته اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه خاطر نشان کرد که فرماندهان ارتش و شاباک ترجیح می دهند که به جای حمله نظامی زمینی به داخل نوار غزه، دست به ترور رهبران حماس بزنند، اما با این وجود ارتش ترجیح داده است که به مصر و سازمان ملل  فرصت میانجیگری برای دستیابی به توافق آتش بس با حماس را بدهد.

افسران ارشد ارتش صهیونیستی مدعی شدند که «اگر ما اقدام به ترور شخصیت برجسته ای از رهبران حماس می کردیم، واکنش خشونت باری از سوی این جنبش دریافت می کردیم و در نهایت جنگ آغاز می شد.»

روزنامه هاآرتص خاطر نشان کرد که فرماندهان ارتش صهیونیستی تصمیم گرفته اند از ترور رهبران حماس خودداری کنند تا مصر و سازمان ملل با تلاش های خود زمینه دستیابی به توافق آتش بس در غزه را فراهم کنند و در واقع، ارتش می خواهد جنگ بزرگ در نوار غزه را تا اواخر سال 2019 که کار احداث دیوار زیرزمینی در اطراف باریکه غزه به پایان خواهد رسید، به تاخیر بیاندازد.

این روزنامه صهیونیستی مدعی شد که ترور “مازن فقها” از فرماندهان برجسته گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در غزه باعث ایجاد ترس و اضطراب در داخل این جنبش شد و سیاست ترور مفید است.

مسئولان ارشد سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی هم ادعا کردند که سناریوی ترور رهبران حماس طی ماه های گذشته به مراحل پیشرفته ای رسیده بود، اما تصمیم نهایی در اختیار مراجع سیاسی است و آنها هر وقت بخواهند دستور این ترورها را صادر می کنند.

افسران ارتش صهیونیستی ترجیح می دهند که به جای جنگ همه جانبه در غزه، به مراکز راهبردی حماس حمله کنند، اما با این وجود، افسران ارشد ارتش و وزرای دولت و اعضای کابینه امنیتی هنوز اعلام نکرده اند که اهداف مورد نظر آنها پس از جنگ در غزه چیست.

بر خلاف ادعای یک مسئول صهیونیستی که بیانیه شبکه الجزیره درباره دستیابی به توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری مصر و سازمان ملل را تکذیب کرده بود، مسئولان نظامی این رژیم خاطر نشان کردند که درگیری های اخیر در غزه روز پنجشنبه گذشته به پایان رسیده است.

لینک کوتاه:

کپی شد