سه شنبه 24/سپتامبر/2024

شهادت 35 فلسطینی و زخمی شدن 4279 تن دیگر از آغاز تظاهرات بازگشت

چهارشنبه 18-آوریل-2018

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در سی ام مارس گذشته تاکنون 35 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و 4279 تن دیگر هم زخمی شده اند.

این وزارتخانه با انتشار گزارش آماری که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، تاکید کرد که از مجموع 4279 مجروح 1539 تن به ضرب گلوله های جنگی، 388 تن دیگر به ضرب گلوله پلاستیکی مجروح شده اند و 1878 تن دیگر هم بر اثر اصابت گلوله های گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

در این گزارش می خوانیم که 44 تن از این مجروحان را نیروهای امداد رسان تشکیل می دهند که مستقیما هدف حملات و گلوله های ارتش اسرائیل قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که فلسطینیان ساکن نوار غزه از سی ماه مارس گذشته به نشانه پایبندیشان به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود همواره در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 تظاهرات می کنند. این در حالی است که ارتش رژیم اشغالگر قدس با توسل به زور و استفاده بی رویه از قدرت و انواع سلاح ها دست به سرکوب آنان می زند که این سرکوبگری ها موجی از انتقادات محافل داخلی و منطقه ای و بین المللی را به همراه داشته است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد