پنج شنبه 17/اکتبر/2024

حماس: رفتار دولت حمدالله در قبال غزه از اقدامات صهیونیستی هم بدتر است

چهارشنبه 14-فوریه-2018

یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز چهارشنبه اعلام کرد کهرفتار دولت حمدالله در تشدید فشار علیه غزه حتی از اقدامات رژیم صهیونیستی هم بدتراست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابو زهری در یادداشتی در شبکه ارتباطجمعی توئیتر تصریح کرد که رفتار دولت حمدالله در اعمال فشار علیه غزه از اقداماتدولت صهیونیستی هم بدتر است و این دولت باید مجازات ها علیه غزه را متوقف کرده وبه توافقات ملی احترام بگذارد و در غیر این صورت باید کناره گیری کند.

گروه های فلسطینی بارها از دولت حمدالله خواسته بودند که مجازات های اعمال شدهعلیه غزه و به ویژه در بخش اقتصادی را لغو کند. علاوه بر این، حمدالله در جریانسفر اخیرش به غزه، به گروه های فلسطینی وعده داده بود که مساله لغو مجازات هایاعمال شده علیه غزه را با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در میانبگذارد، اما این وعده وی هیچ نتیجه ای در بر نداشت.

باریکه غزه با مشکل تداوم بحران قطع برق به مدت های طولانی که برخی مواقع حتیبه 20 ساعت در روز هم می رسد، مواجه است و علاوه بر این، دولت حمدالله حقوقکارمندان تشکیلات خودگردان را 50 درصد کاهش داده است و بسیاری از آنها را هم بهصورت اجباری بازنشسته کرده است. این دولت همچنین مالیات سنگینی بر روی کالاها وخدمات در غزه وضع کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” دیروز سه شنبه نیز از دولت وفاق ملیفلسطین به نخست وزیری “رامی حمدالله” خواسته بود که به مجازات های اعمالشده علیه غزه پایان دهد و در غیر این صورت، استعفای خود را اعلام کند. این جنبش طیبیانیه ای از دولت حمدالله خواست که یا مجازات های اعمال شده علیه غزه را لغو کندو یا کناره گیری کند تا دولت نجات ملی تشکیل شود که به شهروندان فلسطینی خدمت کردهو در راستای رسیدگی به درد و رنج و تامین نیازهای آنها و نیز حفظ منافع شان تلاشکند. 

لینک کوتاه:

کپی شد