یکشنبه 22/سپتامبر/2024

برگزاری اجلاسی در قاهره برای بررسی بحران مالی آنروا

یکشنبه 29-جولای-2018

قرار است امروز یکشنبه اجلاسی در قاهره به منظور بحث و بررسی بحران مالی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی “آنروا” برگزار شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد ابو هولی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که این اجلاس در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره برگزار شده و 5 روز به طول خواهد انجامید.

ابو هولی که رئیس هیئت فلسطینی شرکت کننده در این اجلاس است، تصریح کرد که در این اجلاس بحران مالی آنروا و ساز و کارهای خروج از این وضعیت بدون ضربه زدن به خدمات اساسی به آوارگان فلسطینی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اشاره کرد که محور اصلی برگزاری این اجلاس، بحران مالی آنروا، وضعیت آوارگان فلسطینی در کشورهای عربی از جمله سوریه و لبنان، توقف کمک های مالی آمریکا به این آژانس و بیکار شدن نزدیک به 1000 نفر از کارکنان آن خواهد بود.

ابو هولی خاطر نشان کرد که علاوه بر این، مسائل دیگری نیز از جمله وضعیت قدس، تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و توسعه شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این اجلاس کشورهای عربی میزبان آوارگان فلسطینی، دبیرخانه اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی سازمان عربی علوم و فرهنگ “آلسکو” و سازمان اسلامی علوم و فرهنگ آسیسکو مشارکت دارند.

آژانس آنروا به ویژه در پی کاهش کمک مالی آمریکا، با بحران مالی بی سابقه ای مواجه است.

این آژانس دو هفته پیش اعلام کرد که توانسته است کسری بودجه خود را که 446 میلیون دلار بود به 217 میلیون دلار کاهش دهد اما با این حال نسبت به ناتوانی در خدمت رسانی مناسب به آوارگان در نتیجه بحران مالی جاری هشدار داد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد