شنبه 21/سپتامبر/2024

هشدار ترکیه درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

دوشنبه 4-دسامبر-2017

ترکیه به آمریکا نسبت به وقوع فاجعه در صورت به رسمیت شناختن قدس به عنوانپایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیمی می تواند باعثوقوع “فاجعه بزرگ” شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “بکیر بوزداغ” سخنگوی دولت ترکیهدر کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که تغییر وضعیت تاریخی قدس منجر به بروز فاجعه ایبزرگ خواهد شد و روند سازش را نابود خواهد کرد.

وی افزود اتخاذ چنین تصمیمی از سوی آمریکا زمینه ساز وقوع درگیری ها واختلافات جدید و بی ثباتی بیشتر در منطقه و نیز وقوع حوادث غیر منتظره خواهد شد.

بوزداغ تصریح کرد که چنین اقدامی نمی تواند هیچ دستاوردی را عاید  اسرائیل و یا هیچ کشور دیگری و حتی منطقه کند،بلکه تنها باعث خطرآفرینی و کشاندن منطقه به سمت فاجعه جدید خواهد شد.

در همین راستا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختیقدس تاکید کرده بود.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس”در ادامه تماس ها و گفت و گوهای تلفنی خود با رهبران و مقامات منطقه درباره پیامدهایتصمیم دولت آمریکا برای اعلام قدس به عنوان سفارت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکااز تل آویو به قدس، صبح امروز دوشنبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی صحبتکرد و درباره خطرات تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت  این کشور از تل آویو به قدسهشدار داد. 

برخی رسانه های آمریکایی اخیرا از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشوربرای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت یکپارچه و ابدی اسرائیل خبر داده بودند. 

لینک کوتاه:

کپی شد