چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

لیونی رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی شد

دوشنبه 23-جولای-2018

رئیس “اردوگاه صهیونیستی” و “زیپی لیونی” رئیس حزب “جنبش” توافق کردند که لیونی رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی شود و در قبال آن، وی نیز در انتخابات آتی کنست، در قالب ائتلاف اردوگاه صهیونیستی وارد رقابت های انتخاباتی شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، لیونی ماه گذشته خواسته بود که او را جانشین “اسحاق هرزوگ” رئیس قبلی ائتلاف اردوگاه صهیونیستی کنند که در حال حاضر رئیس “آژانس یهودی” شده است. وی این مساله را شرط تداوم مشارکت میان دو حزب کار و جنبش دانسته بود.

وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرده بود که ریاست جریان اپوزیسیون برای تداوم این مشارکت ضروری است و وی امیدوار است این مساله فرصتی برای تقویت مشارکت و تصمیم گیری های آتی ایجاد کند.

گفتنی است که “آوی گبای” خود عضو کنست نیست و از همین رو، لیونی را رئیس ائتلاف اردوگاه صهیونیستی انتخاب کرده است و علاوه بر این، هیچ گزینه جایگزینی هم برای لیونی در سمت ریاست حزب اردوگاه صهیونیستی وجود نداشت؛ به ویژه که “چلی یاحیموویچ” علاقه ای به تصدی این سمت نداشت.

گبای پس از اتخاذ این تصمیم اظهار داشت که ما سعی در اتخاذ اقدامی مهم برای تشکیل گزینه جایگزین برای دولت کنونی داریم و لیونی “تجربه زیادی” به ویژه در مسئولیت های سیاسی و امنیتی دارد.

از سوی دیگر، لیونی هم تصریح کرد که این تصمیم باعث تقویت اردوگاه صهیونیستی به عنوان پایه و اساس تشکیل فراکسیون بزرگتر در آینده می شود و وی به عنوان رئیس جریان اپوزیسیون به همراه گبای به عنوان نامزد تصدی سمت نخست وزیری در آینده، تلاش می کنند قدرت را در رژیم صهیونیستی تغییر دهند.

لینک کوتاه:

کپی شد