شنبه 21/سپتامبر/2024

موافقت مصر با اصلاحات پیشنهادی گروه های فلسطینی در توافق آشتی ملی

پنج‌شنبه 16-آگوست-2018

مصر به عنوان طرف ناظر بر توافق آشتی ملی مصر با اصلاحات پیشنهادی گروه های فلسطینی در توافق آشتی ملی موافقت کرد. این طرح مفادی مغایر طرح اولیه این کشور که حماس با آن موافقت کرده بود، داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، قاهره با پیشنهاد گروه های فلسطینی برای مشارکت در نشست های گفتگوی ملی و محدود نشدن این گفتگوها به دو جنبش فتح و حماس موافقت کرده و مقرر شده است  که توافق سال 2011 آشتی ملی مرجع تمامی توافقات و اقدامات در زمینه آشتی ملی باشد.

این منابع خاطر نشان کردند که در این طرح راهکاری برای مشکل کارمندان دولتی نوار غزه در نظر گرفته شده است و گره های فلسطینی حتی این مساله را در قالب مذاکرات آرام سازی اوضاع در نوار غزه نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

منابع مذکور تاکید کرده اند که بند لغو مجازات های اعمال شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه باریکه غزه در دست بررسی است و قاهره پیشنهاد کرده است که این بند به صورت شفاهی به جنبش فتح ابلاغ شود، اما جنبش حماس با این مساله مخالف است و به همراه دیگر گروه های فلسطینی بر لزوم لغو کامل مجازات های اعمال شده قبل از آغاز گفتگوهای مربوط به آشتی ملی تاکید دارد.

این در حالی است که احمد مدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده بود که گروه های فلسطینی موضع مشترک و یکپارچه ای در قبال آشتی ملی اتخاذ کرده و آنرا به قاهره اعلام نموده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد