جمعه 25/اکتبر/2024

تشکیل کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر درباره تجاوزات صهیونیستی

چهارشنبه 25-جولای-2018

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از تشکیل کمیته 3 نفره متشکل از کارشناسان مستقل برای تحقیق درباره تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، “ویوسلاو سوش” امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای تصریح کرد که این کمیته متشکل از “دیوید کران” کارشناس آمریکایی حقوقی بین الملل، ساره حسین کارشناس بنگلادشی و عضو هیات امنای صندوق داوطلبانه سازمان ملل برای قربانیان شکنجه و “کاری مورینگی” نماینده کنیایی قاره آفریقا در هیات مدیره صندوق حمایت از قربانیان در دادگاه کیفری بین المللی است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه مه گذشته در نشست فوق العاده خود تصمیم به تشکیل کمیته بین المللی مستقل برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین و به ویژه در باریکه غزه گرفت. این رژیم از 30 مارس گذشته بارها به مشارکت کنندگان در تظاهرات های حق بازگشت حمله کرده است.

قرار است این کمیته درباره حقایق و شرایط نقض حقوق بشر و تجاوزات رژیم صهیونیستی که در برخی موارد به سر حد جنایت های جنگی هم می رسد، تحقیق کرده و مسئولان این اقدامات را شناسایی کند.

این کمیته گزارش شفاهی تحقیقات خود را در سی و نهمین نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سپتامبر آینده ارائه خواهد کرد و پس از آن گزارش کتبی نهایی خود را هم در چهلمین نشست این شورا در ماه مارس سال 2019 ارائه خواهد نمود.

نظامیان رژیم صهیونیستی جنایت های متعددی را علیه شرکت کنندگان در تظاهرات های حق بازگشت که در مناطق شرقی باریکه غزه برگزار می شود، مرتکب شده اند؛ به طوری که تک تیراندازان این رژیم بیش از 140 نفر ار به شهادت رسانده و بیش از 16 هزار نفر را هم زخمی کرده اند که 68 نفر از آنها نقص عضو شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد