یکشنبه 27/اکتبر/2024

معاون رئیس جمهور آمریکا: به حضورم در قدس پایتخت اسرائیل افتخار می کنم

دوشنبه 22-ژانویه-2018

معاون رئیسجمهور آمریکا گفت:« به حضورم در قدس پایتخت اسرائیل افتخار می کنم.»
به گزارشمرکز اطلاع رسانی فلسطین، مایک پنس این مطلب را امروز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی که پیش ازدیدارش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برگزار شده بود، عنوان کرد.
ویخاطرنشان ساخت: « مایه مباهات من است که در قدس پایتخت اسرائیل حضور پیدا می کنم،به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به برقراری صلح کمک می کند.»
وی تصریحکرد:« ما در آستانه دور جدید مذاکراتی هستیم که با هدف برقراری صلح انجام میگیرد، بار دیگر بارقه امید به دستیابی به راهکار مسالمت آمیز پس از چندین دههمنازعه به چشم می خورد.»
از سویدیگر، بنیامین نتانیاهو در این نشست خبری ضمن عرض خیر مقدم به پنس، از تصمیمات آمریکا در زمینهحمایت از اسرائیل تمجید کرد. 
بنیامین نتانیاهو تاکید کرد که سفر پنس به فلسطین اشغالی نشانگر روابط مستحکم آمریکا و اسرائیل و حمایت واشنگتن از تل آویو است. 
معاون رئیس جمهور آمریکا شامگاه دیروز یکشنبه در ادامه سفر خودش به منطقه و پس از کشورهای مصر و اردن، وارد فلسطین اشغالی شد تا با مقامات صهیونیستی دیدار و گفت و گو کند.
وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در مراسم استقبال از “مایک پنس” در فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل آویو حضور داشت.
قرار است پنس ضمن بازدید از دیوار براق در قدس اشغالی، آیین های یهودی در آنجا به جا بیاورد و امروز در کنست صهیونیستی سخنرانی کند.
مایک پنس بزرگ ترین مقام آمریکایی است که پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، به فلسطین اشغالی سفر می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد