یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نتایج نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین

دوشنبه 16-اکتبر-2017

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نشستی را به ریاست محمود عباس در مقرریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله برگزار کرد و به بررسی نتایج نشست مشترکدو جنبش فتح و حماس در قاهره زیر نظر برادران مصری پرداخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین”وفا”، کمیته اجرایی ساف در این نشست از نتایج نشست مذکور و به ویژه بندمربوط به فراهم کردن شرایط برای برخورداری دولت رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلاتخودگردان از اختیارات و مسئولیت های خود در نوار غزه همانند کرانه باختری حمایتکرد.

کمیته اجرایی ساف از کشورهای دوست و برادر فلسطین خواست حمایت های مادی خود ازروند آشتی ملی و پایان بخشیدن به شکاف داخلی را از طریق دولت تشکیلات خودگردانافزایش دهند.

این کمیته همچنین نسبت به تبعات تصویب طرح های شهرک سازی برای احداث 3800 واحدمسکونی با تصمیم شورای عالی نقشه برداری “دایره مدنی” کرانه باختری و بهدستور دولت صهیونیستی هشدار داد.

در این نشست همچنین تصمیم آمریکا برای عقب نشینی از نهاد علمی، فرهنگی وپرورشی سازمان ملل متحد موسوم به “یونسکو” به خاطر آنچه که دولت اینکشور سیاست خصمانه یونسکو علیه اسرائیل توصیف کرده است، مورد بحث و بررسی قرارگرفت و کمیته اجرایی ساف این تصمیم را محکوم و اعلام کرد که واشنگتن با چنینمواضعی باعث تشویق رژیم صهیونیستی به تداوم خیره سری ها و تندروی های خود در عرصههای مختلف می شود. 

لینک کوتاه:

کپی شد