شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس: برکناری قراقع تجاوز آشکار به اسرا و حقوق آنهاست

پنج‌شنبه 2-آگوست-2018

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” عصر امروز پنجشنبه تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه برکناری “عیسی قراقع” رئیس هیات رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین را تجاوز به اسرا و حقوق آنها دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “موسی دودین” خاطر نشان کرد که تصمیم عباس برای برکناری قراقع به خاطر مخالفت با سیاست قطع حقوق اسرا و آزادگان فلسطینی برای ملت فلسطین و اسرا و خانواده های آنها، بسیار جای تعجب داشت.

دودین خاطر نشان کرد که برکناری قراقع به خاطر این مساله، نشانه حمله به اسرا و حقوق مشروع آنها و اقدامی همسو و هماهنگ با سیاست اتخاذ شده برای ضربه زدن به پایداری اسرا در راستای دیکته های طرف های خارجی است.

وی ضمن نثار درود و قدردانی از تلاش های قراقع تصریح کرد که «ما به موضع شرافتمندانه وی و حمایت هایش از حقوق اسرا احترام می گذاریم و افتخار می کنیم. ما در عین حال تاکید می کنیم که به توانایی وی برای تداوم خدمت به اسرا صرفنظر از مناصب و عناوین اعتماد داریم.»

این رهبر حماس از “قدری ابو بکر” جانشین قراقع نیز خواست که به دفاع از حقوق اسرا ادامه داده و برای مقابله با جنایت قطع حقوق آنها تلاش کند. دودین همچنین نسبت به گرفتار شدن ابو بکر در سیاست تصویب و توجیه سیاست های مشکوک علیه اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی هشدار داد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز پنجشنبه “عیسی قراقع” مسئول رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی را برکنار و “قدری ابو بکر” را جانشین وی کرد.

برخی منابع نزدیک به قراقع دلیل برکناری وی را مواضع او در حمایت از اسرا اعلام کرده و تاکید نموده اند که قراقع به شدت مخالف مجازات های محمود عباس علیه باریکه غزه بود که قطع حقوق برخی اسرا را هم در بر می گیرد.

مسئول برکنار شده امور اسرا و آزادگان فلسطینی دو روز پیش در گفتگو با شبکه رادیویی “اجیال” در رام الله خواستار برقراری مجدد حقوق اسرا شده و مجازات های اعمال شده علیه نوار غزه را ظالمانه توصیف کرده بود.

قراقع پس از برکناری از سمت خود با انتشار مقاله ای آتشین به انتقاد شدید از اقدامات صورت گرفته علیه اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی و سوء استفاده از اعتصاب غذای نامحدود آنها پرداخت و تاکید کرد که از اسیر “فادی ابو عیطه” و دیگر اسرا معذرت خواهی می کند.

وی همیشه حامی مساله اسرا بود و هیچ تمایزی میان آنها قائل نمی شد؛ به طوری که از نخستین لحظه تصدی مسئولیت رسیدگی به امور اسرا مواضع شرافتمندانه ای در حمایت از حقوق اسرا؛ صرفنظر از گرایشات و وابستگی های گروهی آنها اتخاذ کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد