شنبه 21/سپتامبر/2024

هنیه: اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل زیر پا گذاشتن خطوط قرمز است

سه‌شنبه 5-دسامبر-2017

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که اقدام دولتآمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی وانتقال سفارت این کشور به قدس، به منزله زیر پا گذاشتن تمامی خطوط قرمز است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه با ارسال پیامی به سرانکشورهای عربی و اسلامی، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، دبیر کل اتحادیه عرب و هیاتها و سازمان های عربی و بین المللی تاکید کرد که ملت فلسطین اجازه پیاده شدن اینتوطئه را نخواهد داد و از هر وسیله و ابزاری برای دفاع از سرزمین و مقدسات خوداستفاده خواهد کرد.

وی افزود: دولت آمریکا در طول تاریخ این کشور ثابت کرده است که آشکارا از رژیمصهیونیستی جانبداری می کند و همواره از برنامه های نژاد پرستانه و جنایتکارانه آنعلیه ملت فلسطین و مواضع دولت صهیونیستی حمایت کرده است.

هنیه این تصمیم را مخالفت آشکار با تمامی منشورها و عرف های بین المللی وتحریک احساسات امت عربی و اسلامی دانست و گفت تصمیم اخیر دولت آمریکا شعله های خشمرا در برابر رژیم صهیونیستی برخواهد افروخت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس تشدیدخطرناک تجاوزات است که بر روی اقدامات و طرح های جنایتکارانه دولت تندروی بنیامیننتانیاهو در زمینه یهودی سازی قدس سرپوش خواهد گذاشت.

اسماعیل هنیه از کشورها، دولت ها و موسسات و ملت های امت عربی و اسلامی خواستبا عمل به مسئولیت تاریخی خود در قبال قدس اشغالی، در صف واحد در برابر مواضع دولتآمریکا که به صراحت از رژیم صهیونیستی جانبداری می کند، بایستند.

وی همچنین خواستار به رسمیت نشناختن این تصمیم خطرناک و تلاش برای مخالفت ومحکوم کردن آن شد و بر لزوم تلاش برای بسیج مواضع طرف های عربی و اسلامی به منظوراعمال فشار علیه دولت آمریکا به منظور متوقف کردن این تصمیم تاکید کرد. 

لینک کوتاه:

کپی شد