یکشنبه 22/سپتامبر/2024

یک رهبر فتح خواستار عمل دولت وفاق به مسئولیت های خود یا استعفای آن شد

یکشنبه 26-نوامبر-2017

یک رهبر جنبش  فتح از دولت وفاق ملیخواست به مسئولیت های خود در قبال نوار غزه عمل کرده و مجازات های اعمال شده علیهاین منطقه را فورا لغو کند و در غیر این صورت استعفا دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دیمتری دلیانی در گفتگوی تلویزیونی شامگاهامروز یکشنبه خاطر نشان کرد که اصطلاح “تمکین” (فراهم کردن امکان فعالیتدولت وفاق ملی در غزه) که دولت این روزها از آن استفاده می کند یک اصطلاح”شکننده” و بی معناست که استفاده کننده از این اصطلاح، وقتی از انجاممسئولیت های خود ناتوان می ماند، از آن به عنوان یک سپر بازدارنده بهره می برد.

وی در واکنش به اظهارات قبلی حسین شیخ و عزام احمد از اعضای کمیته مرکزی جنبشفتح تصریح کرد که این دولت است که خواهان فراهم شدن فرصت فعالیت خود در غزه است ونه جنبش فتح؛ چرا که دولت وفاق ملی وابسته به جنبش فتح نیست، بلکه وابسته به رئیستشکیلات خودگردان است که به صورت تصادفی از رهبران جنبش فتح است و این نمی تواندبهانه ای برای دخالت فتح در کار دولت باشد.

دلیانی در ادامه این سخنان خود خاطر نشان کرد که هیچ کدام از اعضای جنبش فتحمخالف لغو مجازات های اعمال شده علیه نوار غزه نیستند و اقدامات اتخاذ شده از سویعباس علیه غزه، هم اعضای جنبش فتح، هم اعضای حماس و هم اعضای جبهه خلق و دیگراقشار ملت فلسطین را تحت الشعاع خود قرار داده است و عباس باید پس از انحلال کمیتهاداری توسط حماس این مجازات ها را لغو می کرد.

این رهبر جنبش فتح تصریح کرد که وزرای دولت در وزارتخانه های متبوع شان حضورپیدا کرده و آنها را تحویل گرفتند و خود نیز این مساله را اعلام کردند، اما اگرنمی توانند به مسئولیت ها و وظایف شان عمل کنند، باید استعفا دهند.

دلیانی از دولت وفاق ملی خواست که مسئولیت های خود در نوار غزه را بر عهدهگرفته و حقوق کارمندان این منطقه را مانند برادران شان در کرانه باختری پرداخت کندو این وظیفه دولت در قبال شهروندان است، اما اگر نمی تواند این کار را انجام دهدباید استعفا دهد.

وی افزود: این مساله قابل قبول نیست که ساکنان کرانه باختری به صورت 24 ساعتهاز نعمت برق بهره مند باشند و در مقابل، ساکنان غزه از آن بی بهره باشند. هیچتوجهی وجود ندارد که سطح معیشتی ساکنان کرانه باختری بهتر از ساکنان غزه باشد واین پذیرفتنی نیست که کارمندان کرانه باختری حقوق شان را دریافت کنند و کارمندانغزه از حقوق خود محروم باشند.

این رهبر جنبش فتح با اشاره به اینکه ملت حاکم بر خودش است و دولت برای خدمتبه آن تشکیل شده است، تاکید کرد که تعرفه گمرکی کالاهایی که وارد باریکه غزه میشوند، به نفع کرانه باختری گرفته می شود و ادعای عدم دریافت تعرفه گمرکی نادرستاست.

این در حالی است که عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح قبلا گفته بود که دولتوفاق ملی تنها به میزان 50 درصد امکان فعالیت و انجام وظایفش در باریکه غزه رادارد و حسین شیخ دیگر عضو این کمیته هم دیروز شنبه مدعی شده بود که دولت تنها بهمیزان 5 درصد می تواند وظایفش را در غزه انجام دهد.

از سوی دیگر، عزام احمد شامگاه امروز یکشنبه از جنبش مقاومت اسلامی “حماس” خواست کارمندان خود را ازکار برکنار کرده و آنها را به خانه هایشان بازگرداند. احمد اعلام کرد که «حماسباید به کارمندانش بگوید که به خانه هایتان بروید و به دولت بگوید بفرما ادارهامور را تحویل بگیر.» 

لینک کوتاه:

کپی شد