شنبه 21/سپتامبر/2024

توضیحات روحی مشتهی در مورد سفر هیات حماس به قاهره

شنبه 7-اکتبر-2017

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس که اکنون درقاهره حضور دارد، به توضیح جزئیات سفر هیات این جنبش به قاهره برای ادامه گفتگوهایآشتی ملی پرداخت و گفت توافقنامه آشتی ملی قاهره در سال 2011 پایه و اساس گفتگوهابا هیات جنبش فتح در دیدار روز سه شنبه در قاهره خواهد بود.

روحی مشتهی امروز شنبه در گفتگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانیفلسطین اظهار داشت که تا این لحظه اعضای هیات جنبش فتح که قرار است به قاهره سفرکند، به طور نهایی مشخص نشده اند اما این هیات نماینده نوار غزه، کرانه باختری وخارج از فلسطین نیز خواهد بود.

مشتهی تصریح کرد که مهم ترین مساله ای که قرار است درگفتگوهای آشتی ملی در قاهره بررسی شود، قضیه ادغام کارمندان دولتی است.

وی افزود که توافقنامه های قبلی نیز مورد بحث و بررسی قرارگرفته و راهکارهایی برای اجرای آن ها به ویژه موضوع کارکنان دولتی و لغو مجازاتهای اعمال شده علیه باریکه غزه اندیشیده خواهد شد.

این رهبر حماس تاکید کرد که هیات جنبش متبوعش راهکارهایاجرای توافقنامه آشتی ملی در قاهره در سال 2011 را به طور کامل بررسی خواهد کرد.

روحی مشتهی تصریح کرد که ما خواستار اقداماتی عملی در مقابلگام هایی هستیم که حماس برای تحقق آشتی ملی برداشته، از جمله بازگشایی گذرگاه رفحو فراهم کردن نیاز ساکنان باریکه غزه به برق و دارو.

مشتهی از تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دعوت کرد بهمسئولیت های خود عمل کرده و اقدامات مناسبی همانند حماس برای پیشبرد آشتی ملیانجام دهد.

وی در رابطه با تفاهمات حاصل شده میان حماس و محمد دحلان ازرهبران فتح نیز اظهار داشت که جنبش متبوعش متمایل به برقراری روابط با تمامیفلسطینیان است و هیچ طرفی را مستثنی نمی کند و روابط حماس با یک طرف هیچ ارتباطیبا روابط آن با دیگر طرف ها ندارد.

گفتنی است که هیات های حماس و فتح قرار است روز سه شنبه بهمنظور ادامه گفتگوهای آشتی ملی و بحث و بررسی پرونده ها و مسائل اختلافی در قاهرهبا یکدیگر دیدار کنند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد