دوشنبه 28/اکتبر/2024

توافق گروه های فلسطینی بر تسهیل فعالیت دولت و بهبود اوضاع معیشتی غزه

چهارشنبه 22-نوامبر-2017

گروه های فلسطینی که در قاهره ـ پایتخت مصر ـ دور هم جمع شده بودند، بر اهمیتتلاش جدی برای رفع موانع عمل دولت وفاق ملی به نخست وزیری رامی حمدالله به وظایف ومسئولیت های خود در قبال ملت فلسطین در نوار غزه تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه از جلسات گفتگوی ملیگروه های فلسطینی در قاهره، این گروه ها بر لزوم پایان درد و رنج ساکنان غزه درعرصه های معیشتی، بهداشتی و آموزشی؛ از جمله حل مشکلات برق، آب و بازسازی اینمنطقه و تلاش برای رفع موانع موجود در گذرگاه ها به منظور فراهم شدن زمینه ترددآزادانه تاکید کردند.

در جریان این نشست ها اوضاع داخلی فلسطین بر اساس پایبندی به اصول ملی و تحکیمو تقویت وحدت ملی مورد بررسی قرار گرفت و تمامی طرف ها از نظارت و اهتمام همیشگی مصربه حمایت از مساله فلسطین و حقوق ملت آن در زمینه آزادی، استقلال و حق بازگشت تشکرو قدردانی کردند.

گروه های فلسطینی در این نشست ها بر اهمیت وحدت ملی که زمینه ساز تقویتمبارزات ملت فلسطین در داخل و خارج به منظور آزاد سازی سرزمین و مقدسات و تحققآزادی، استقلال و حق بازگشت و حق تعیین سرنوشت خواهد شد، تاکید کردند.

این گرووه ها ضمن تاکید بر حق ملت فلسطین در تاسیس کشور مستقل در اراضی اشغالیسال 1967 به پایتختی قدس شریف و تضمین حق بازگشت آوارگان به اراضی و شهر و دیارخود، به بررسی محورهای مختلف شکاف داخلی و راهکارهای حل مشکلات موجود در این زمینهپرداختند.

گروه های شرکت کننده در نشست های قاهره در مساله سازمان آزادی بخش فلسطیناعلام کردند که این سازمان تنها نماینده مشروع و قانونی ملت فلسطین در تمامی مناطقحضور این ملت در داخل و خارج است و باید هر چه سریعتر زمینه بازسازی و احیای آن براساس توافقنامه سال 2005 قاهره فراهم گردد و کمیته احیا و اصلاح ساختار ساف برایاین منظور تشکیل جلسه دهد.

گروه های فلسطینی همچنین بر لزوم برخورداری دولت تشکیلات خودگردان از اختیاراتخود در نوار غزه و عمل آن به مسئولیت هایش در راستای اجرای توافقات صورت گرفته درتاریخ 12/10/2017 میان دو جنبش فتح و حماس در این زمینه تاکید کرده و راه هایتقویت حضور دولت در غزه را بررسی کردند.

این نشست از کمیته آزادی  ها که درتاریخ 4/5/2011 بر اساس توافقنامه آشتی ملی شکل گرفته است، برای از سر گیری هر چهسریعتر فعالیت خود در کرانه باختری و باریکه غزه دعوت و بر لزوم تضمین آزادی ها وحقوق ملت فلسطین بر اساس قانون تاکید نمودند. 

لینک کوتاه:

کپی شد