شنبه 21/سپتامبر/2024

شهادت 15 کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در سال 2017

سه‌شنبه 9-ژانویه-2018

جنبش بین المللی دفاع از کودکان ـ شاخه فلسطین امروز سه شنبه اعلام کرد کهارتش صهیونیستی در سال 2017 گذشته 15 کودک فلسطینی را در نوار غزه، کرانه باختری وقدس به شهادت رسانده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمان حقوقی در گزارش خود آورده استکه در میان این شهدا، 12 نفر به ضرب گلوله جنگی رسیده اند که 4 نفر در جریاندرگیری ها و 3 نفر در جریان کمین های ارتش صهیونیستی جان خود را از دست داده اند و5 نفر هم به ادعای تلاش برای اجرای عملیات مقاومتی با استفاده از سلاح سرد شهیدشده اند.

در ادامه این گزارش به شهادت یک کودک فلسطینی در اثر حمله توپخانه رژیمصهیونیستی به باریکه غزه، شهادت یک کودک دیگر در اثر انفجار شیء مشکوک در نزدیکیشهر طوباس در شمال کرانه باختری و شهادت یک کودک زخمی شده در جریان جنگ سال 2014ارتش صهیونیستی علیه غزه اشاره شده است.

جنبش جهانی دفاع از کودکان همچنین خاطر نشان کرده است که ارتش صهیونیستی درسایه عدم محاکمه و مجازات، به کشتار کودکان ادامه می دهد.

این جنبش جهانی در سال 1979 در ژنو تاسیس شد و به شورای اقتصادی و اجتماعیسازمان ملل متحد، سازمان کودکان این نهاد “یونیسف”، سازمان علمی، فرهنگیو آموزشی سازمان ملل “یونسکو”، سازمان بین المللی کار و شورای اروپامشاوره می دهد. 

لینک کوتاه:

کپی شد