شنبه 21/سپتامبر/2024

اقدام آمریکا در قبال قدس، منافع این کشور را به خطر می اندازد

دوشنبه 4-دسامبر-2017

ائتلاف بین المللی حمایت از قدس و فلسطین تاکید کرد کههرگونه اقدام آمریکا در قبال قدس اعم از انتقال سفارت خود به این شهر یا به رسمیتشناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، باطل و مردود است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این ائتلاف بین المللیدیروز یکشنبه در بیانیه ای تصریح کرد که هرگونه اقدام آمریکا در این زمینه، موجبرویارویی امت اسلامی و عربی با این کشور و به خطر افتادن منافع اقتصادی و سیاسی آنخواهد شد.

ائتلاف مذکور عنوان کرد که دولت های پی درپی آمریکا مسئولیتبزرگی در قبال ظلم های وارد شده به ملت فلسطین بر عهده دارند، زیرا این دولت هاحمایتی مطلق و همه جانبه از رژیم صهیونیستی به عمل آورده و همواره مانعی بر سر راهتصویب قعطنامه های بین المللی ضد این رژیم و پوششی برای ادامه یهودی سازی قدس بودهاند.

ائتلاف بین المللی حمایت از قدس و فلسطین افزود که انتقالسفارت آمریکا به قدس نقض صریح قوانین و قطعنامه های بین المللی به شمار می رود واین بدین معنی است که آمریکا از اجماع بین المللی که قدس را شهری اشغالی دانسته وهرگونه پیوند میان این شهر و رژیم صهیونیستی را رد می کند، خارج شده است.

این ائتلاف بیان کرد که آمریکا قصد دارد با تهدیدات همیشگیخود در رابطه با انتقال سفارتش از تل آویو به قدس، از فلسطینیان، عرب ها ومسلمانان باج خواهی کرده و آن ها را به منظور تحمیل راه حل هایی که حق آن ها دراین شهر مقدس را نابود می کند، تحت فشار قرار دهد، بنابراین مسئولان فلسطینی ودولت های عربی و اسلامی باید نسبت به این مسئله آگاه بوده و هرگز تسلیم فشارها وتهدیدات آمریکا نشوند.

ائتلاف مذکور تاکید کرد که هرگونه تصمیمی برای انتقال سفارتآمریکا به قدس، تعدی آشکار علیه عزت و کرامت امت اسلامی و عربی بوده و تمامی عربها و مسلمانان با ابزارها و راهکارهای مشروع با چنین اقدامی مقابله می کنند.

ائتلاف بین المللی حمایت از قدس و فلسطین خواستار اتخاذموضع شجاعانه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در برابر این تصمیم توطئه گرانهآمریکا شد و از احزاب و هیئت های اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان نیز دعوت کرددست به تحرکاتی سازنده در تمامی عرصه ها برای مقابله با این موضع آمریکا بزنند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد