سه شنبه 24/سپتامبر/2024

واکنش اخیر فتح به آشتی ملی ما را به قبل از توافق 2017 برگرداند

شنبه 8-سپتامبر-2018

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد که پاسخ اخیر جنبش فتح به توافق آشتی ملی بدترین پاسخ بود و ما را به قبل از توافق سال 2017 برگرداند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طلال ابو ظریفه در گفتگوی ویژه با الرساله نت تصریح کرد که هدف ما دستیابی به قدرت واحد، قانون واحد و سلاح واحد بود و یک کلمه “مشروع” به عبارت “سلاح واحد” اضافه شده است که علامت های سوال بزرگی را ایجاد می کند.

وی افزود: ما در جبهه دموکراتیک حتی یک پوکه فشنگ هم به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل نخواهیم داد؛ حتی اگر این مساله به قیمت جان مان تمام شود.

این رهبر جبهه دموکراتیک تصریح کرد که ما گروه های مقاومت با از دست دادن برگ برنده خود که همان توافق سال 2011 بود، اشتباه کردیم؛ چرا که این توافق جامع‌تر و واضح‌تر بود و ساز و کار اجرای توافق آشتی هم در آن مطرح شده بود؛ لذا ما برای حل بحران شکاف داخلی فلسطین بر آن تاکید می کنیم و این توافق را مقدمه ای برای تحقق مشارکت ملی در فلسطین می دانیم.

ابو ظریفه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که پاسخ اخیر جنبش فتح حتی باعث ترسیم دو خط موازی میان تشکیلات رام الله و سازمان آزادی بخش فلسطین هم نشد، بلکه آنها اعلام کردند که ابتدا باید آشتی ملی در سط نهادهای حاکمیتی صورت گیرد و پس از آن از کادر رهبری موقت ساف برای احیای این سازمان دعوت شود که این مساله مورد قبول نیست؛ چرا که کل توافق آشتی ملی باید به صورت یک بسته کامل اجرا شود.

این رهبر جبهه دموکراتیک در ادامه سخنانش به مساله آرام سازی اوضاع در باریکه غزه پرداخت و اعلام کرد که «موضع ما در دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک این است که در حال حاضر، اولویت ما شکستن محاصره زمینی، دریایی و هوایی غزه است و عامل اصلی که باعث شده است جهانیان برای حل بحران غزه دست به کار شوند، تظاهرات های حق بازگشت و ابزارهای مبارزاتی ملت فلسطین است که تمامی حساب و کتاب ها را به هم ریخته است و برگ برنده ما به شمار می رود.»

وی همچنین اظهار داشت که سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” ملک شخصی محمود عباس نیست و حتی خود مقامات این تشکیل هم به این نتیجه رسیده اند که تشکیلات خودگردان صرفا نقش یک کارمند رژیم صهیونیستی را ایفا می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد