دوشنبه 28/اکتبر/2024

کمیته مرکزی فتح تکمیل آشتی ملی را منوط به واگذاری امور غزه به دولت کرد

شنبه 25-نوامبر-2017

کمیته مرکزی جنبش فتح تکمیل روند آشتی ملی را منوط به  فراهم شدن امکان فعالیت دولت وفاق ملی به نخستوزیری رامی حمدالله در باریکه غزه دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته مرکزی جنبش فتح با صدور بیانیه ای درپایان نشست شامگاه امروز شنبه خود در مقر ریاست تشکیلات خودگردان به ریاست محمودعباس رئیس این نهاد، از تلاش های مصر در زمینه آشتی ملی و احیای وحدت ملی قدردانیو بر پایبندی خود به تمامی توافقات صورت گرفته و مشارکت فعال خود در تمامی نشستهای آتی به منظور اجرای توافق آشتی تاکید کرد.

این کمیته همچنین بر اهمیت فراهم سازی امکان فعالیت دولت وفاق ملی در نوار غزهو اجرای کامل توافق آشتی به عنوان گام نخست تاکید کرد و تکمیل این روند را منوط بهفراهم شدن امکان فعالیت دولت در غزه دانست.

کمیته مرکزی فتح در بخش دیگری از بیانیه خود از موضع ثابت عربستان سعودی درحمایت از مبارزات ملت فلسطین و پایبندی آن به طرح صلح عربی تاکید کرد قدردانی و ازحمایت های مادی دائم این کشور از ملت فلسطین و افزایش این کمک طی سفر اخیر محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان به عربستان تمجید نمود.

در این بیانیه درباره بسته شدن دفتر نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین درواشنگتن هم آمده است که کمیته مرکزی فتح مجموعه قوانین خصمانه تصویب شده علیه ملتفلسطین و سازمان آزادی بخش در کنگره آمریکا طی سال های گذشته را محکوم کرده و براهمیت مساله نمایندگی ساف در واشنگتن و لزوم تداوم فعالیت طبیعی آن به منظور تضمینتداوم روابط دوجانبه طبیعی میان طرفین فلسطینی و آمریکایی تاکید می کند.

کمیته مرکزی فتح همچنین به تیم ملی فوتبال فلسطین به خاطر پیروزی های متوالی وارتقای جایگاه آن در رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال “فیفا” تبریکگفت و ابراز امیدواری کرد که پیشرفت های ورزشی فلسطین ادامه داشته باشد. 

لینک کوتاه:

کپی شد