شنبه 21/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی ایران را به تلاش برای ترور میلیاردر اسرائیلی متهم کرد

دوشنبه 4-اکتبر-2021

رژیم صهیونیستی ایران را متهم کرده که حدود دو هفته پیش قصد ترور “تدی ساجی” میلیاردر اسرائیلی در خاک قبرس را داشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه اینترنتی روزنامه “معاریو” اعلام کرد با وجود سکوت نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این زمینه، برآوردهای محافل امنیتی اسرائیلی نشان می‌دهد که تلاش برای ترور این میلیاردر اسرائیلی به دلایل و انگیزه‌های امنیتی بوده نه جنایی.
به گفته منبع مذکور، فردی که قصد ترور این میلیاردر اسرائیلی را داشته، آذربایجانی بوده و قبل از بازداشت در قبرس قصد فرار به سمت لندن، بازل یا نیس را داشته است.
در همین راستا، “هدان اورنشتاین” مشاور رسانه‌ای شرکت‌های تحت مالکیت این میلیاردر اسرائیلی در گفتگو با یک رادیوی محلی در تل آویو گفت که می‌توانم بگویم عملیات ترور ساجی به دلایل و انگیزه‌های امنیتی بوده است. وی مدعی شد که ایران در این عملیات دست داشته است.
طبق ادعای او، شهروند آذربایجانی بازداشت شده با ایران در ارتباط بوده است و هدف از این عملیات، صرفا هدف قرار دادن این میلیاردر نبوده، بلکه هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در قبرس بوده است.
از سوی دیگر، روزنامه “یسرائیل هیوم” نیز گفت که برخی طرف‌های امنیتی اسرائیلی به این میلیاردر اسرائیلی و کارکنان شرکت او هشدار داده بودند که در تیررس یک تیم وابسته به ایران قرار دارند.
با این حال، روزنامه مذکور اشاره کرد که مسئولان قبرسی احتمال می‌دهند شهروند آذری بازداشت شده در نزدیکی دفاتر شرکت مذکور که یک قبضه کلت هم همراه خود داشته، ممکن است توسط باندهای مافیایی در روسیه که با ساجی مشکل دارند، برای انجام این عملیات اعزام شده باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد