یکشنبه 22/سپتامبر/2024

بررسی آینده مسئله فلسطین در همایشی در امان

یکشنبه 30-سپتامبر-2018

همایش “مسئله فلسطین..رویکردی راهبردی در مورد آینده” روز گذشته در مقر اتحادیه پیمانکاران اردن در امان  آغاز به کار کرد. این همایش دو روزه به همت انجمن “روز قدس” و با مشارکت شماری از نخبگان فرهنگی، سیاسی و اصحاب رسانه در حال برگزاری است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عدنان بدران نخست وزیر اسبق اردن در سخنانی در این همایش تاکید کرد که راهکار تشکیل دو کشور، گزینه ای راهبردی برای تحقق صلح و امنیت است، به ویژه در سایه مخالفت دولت رژیم صهیونیستی و اتخاذ سیاست هایی برای نابودی این راهکار تحت حمایت آمریکا که قدس را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناخت و سفارت خود را نیز به این شهر منتقل کرد.

بدران اشاره کرد که اعمال فشارها بر ساکنان قدس به منظور تسلیم آن ها در برابر رژیم صهیونیستی و حذف کلی پرونده قدس از مذاکرات راه حل نهایی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد که استراتژی رژیم صهیونیستی مبتنی بر توسعه شهرک سازی به منظور ایجاد واقعیت هایی جدید در سرزمین تاریخی فلسطین و تحقق هدف این رژیم در رابطه با تشکیل کشور یهودی است که کنست صهیونیستی هم اخیرا در همین راستا اقدام به تصویب قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” کرد و همین مسئله راه را بر هرگونه عملیات دمکراتیک برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور بست و امید آوارگان فلسطینی برای بازگشت به شهر و دیار خود که به ناحق و به زور از آن کوچانده شده اند، را نقش بر آب کرد.

این مسئول سابق اردنی بر ضرورت مقابله با چالش های پیش رو و استراتژی رژیم صهیونیستی از طریق تقویت وحدت و همبستگی ملی و بهره برداری مناسب از حمایت اکثریت کشورهای جهان و قطعنامه های بین المللی از حقوق مشروع ملت فلسطین و ضرورت پرداخت غرامت به آنان تاکید کرد.

عدنان بدران در همین راستا به اجماع جهانی در سازمان ملل بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خویش در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی اشاره کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد