یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی هنیه و امیر قطر پیرامون آخرین تحولات فلسطین

پنج‌شنبه 14-آوریل-2022

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی عصر امروز پنجشنبه تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفتگو کرد
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ تمیم ضمن تبریک ماه رمضان به هنیه، برای سرتاسر امت در این ماه مبارک آرزوی خیر و برکت کرد و ابراز امیدواری کرد که جنگ و خونریزی پایان یافته و سرزمین فلسطین آزاد شود.
اسماعیل هنیه ضمن تقدیر از حمایت‌های سیاسی و انسانی قطر از ملت و قضیه فلسطین در محافل مختلف و موضع ثابت این کشور در پرداخت کمک‌های مالی به خانواد‌ه‌های فقیر و نیازمند در غزه و کمک به بازسازی این باریکه، امیر قطر را در جریان آخرین تحولات فلسطین به ویژه قدس و کرانه باختری قرار داد و تاکید کرد که از آغاز ماه مبارک رمضان، 19 فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند که 5 نفر از آنان در 24 ساعت گذشته شهید شدند.
هنیه نسبت به ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.
وی بر ضرورت دادن اجازه ورود آزادانه فلسطینیان به مسجد الاقصی و توقف هرگونه تجاوز و جنایت علیه آنان تاکید کرد و گفت هرگونه تعرض و دست‌درازی به مسجد الاقصی به معنی تعدی علیه همه مسلمانان است.
امیر قطر نیز ضمن تاکید بر ادامه حمایت‌های کشورش از ملت فلسطین تا رسیدن به آزادی، پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، عنوان کرد که کشورش به ملت فلسطین به ویژه مردم غزه برای کاستن از حجم رنج و محنت‌های ناشی از محاصره کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد