شنبه 26/اکتبر/2024

گفتگوی وزرای خارجه فلسطین، مصر و اردن در مورد آخرین تحولات فلسطین

شنبه 19-دسامبر-2020

وزرای خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر و اردن امروز شنبه نشستی سه جانبه را در قاهره برگزار کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض مالکی، سامح شکری و ایمن الصفدی در این نشست به بررسی قطعنامه‌های بین‌المللی در مورد فلسطین به ویژه قطعنامه 2334 شورای امنیت، طرح صلح عربی و مراجع بین‌المللی مذاکرات صلح پرداختند.

شرکت کنندگان در این نشست در کنفرانسی خبری پس از این نشست بر هماهنگی مواضع و تبادل نظر در مورد آخرین تحولات فلسطین و منطقه تاکید و عنوان کردند که مساله فلسطین، مساله مرکزی کشورهای عربی است.

آن‌ها همچنین راه‌های پیشبرد روند سازش در فلسطین را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت واداشتن رژیم صهیونیستی به بازگشت به میز مذاکرات سازش بر اساس راه حل تشکیل دو کشور به گونه ای که متضمن تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 به پایتختی قدس شرقی باشد، تاکید کردند.

مالکی، شکری و الصفدی خواستار تشدید تلاش ها در راستای اتخاذ موضعی بین المللی برای مقابله با اقدامات نامشروع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه توسعه شهرک سازی، تخریب خانه های فلسطینیان و مصادره اراضی آنان که نقض صریح قوانین بین المللی و ضربه ای بزرگ به راه حل تشکیل دو کشور و هرگونه فرصت تحقق صلحی عادلانه و جامع است، شدند.

در این نشست تاکید شد که مسجد الاقصی به طور کامل متعلق به مسلمانان و مکانی برای عبادت آنان است.

وزرای خارجه فلسطین، مصر و اردن نسبت به پیامدهای خطرناک بحران مالی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی “آنروا” بر خدمات رسانی این نهاد به آوارگان فلسطینی هشدار دادند.

مالکی و الصفدی از تلاش های مصر در راستای تحقق آشتی ملی فلسطین تقدیر و تشکر کردند و بر ضرورت ادامه این تلاش ها تاکید کردند.

آن ها همچنین بر ضرورت پایان دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین و حمایت از مساله فلسطین و مقابله با چالش های فراروی آن تاکید کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد