یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حماس: جنایات رژیم صهیونیستی در شیخ جراح بی پاسخ نمی ماند

جمعه 19-مارس-2021

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: تشدید روند شهرک سازی در شهر قدس اشغالی و تبعید و در به در کردن فلسطینیان ساکن محله های مجاور مسجد مبارک الاقصی در چارچوب یک طرح شهرک سازی صهیونیستی شوم و پلید مبتنی بر ریشه کنی تمامی آثار فلسطینی و همچنین تغییر هویت فلسطینی عربی اسلامی شهر قدس صورت می گیرد.
حماس با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، تاکید کرد:« ما مصوبات سران تل آویو در زمینه تخلیه خانه های فلسطینی محله شیخ جراح شهر قدس و موافقت شهرداری صهیونیستی قدس برای ساخت ستون یاد بود سربازان صهیونیستی در مرکز این محله را بسیار خطرناک می دانیم و آن را تلاشی در راستای اخراج و بیرون راندن ده ها خانوار فلسطینی به شمار می آوریم.»
حماس به تمامی فلسطینیان پایدار و مبارز در شهر بیت المقدس درود و سلام نثار کرد، آنانی که در مقابل اقدامات تروریستی صهیونیست ها سینه سپر کرده اند. 
این جنبش، فلسطینیان ساکن قدس را به تحکیم و تقویت وحدت و همبستگی و پایداری در جهت مقابله با طرح پاکسازی نژادی و تخلیه شهر قدس از ساکنان اصلی آن فراخواند.
حماس همچنین فرزندان ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی 48 را به حضور هر چه بیشتر و تقویت موجودیت خود در مسجد مبارک الاقصی و خانه های که دشمن صهیونیستی آنها را به تخریب تهدید کرده است، دعوت کرد.
این جنبش درباره اهداف شوم طرح های صهیونیستی علیه شهر قدس و مسجد الاقصی هشدار داد.
حماس از اتحادیه اروپا خواست تا رژیم اشغالگر قدس را جهت عقب نشینی از طرح های تبعید و تخریب در محله های شهر قدس تحت فشار قرار دهد.
حماس از امت های عربی و اسلامی خواست تا برای دفاع از قبله نخست مسلمانان عزم خود را جزم و تمامی ظرفیت های خود را بسیج کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد