شنبه 21/سپتامبر/2024

معاون نخست وزیر بلژیک: انجام اقدام لازم برای مجازات اسرائیل ضروری است

پنج‌شنبه 11-ژانویه-2024

پترا دی‌ساتر معاون نخست وزیر بلژیک اعلام کرد این کشور نمی‌تواند علیه تهدید رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب کشتار دسته جمعی در غزه سکوت کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وی تاکید کرد پیشنهادی را به دولت بلژیک ارائه نموده تا این کشور از دادخواست کشور آفریقای جنوبی علیه تل آویو در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کند.
دی‌ساتر به عنوان نماینده حزب سبز در ائتلاف دولت بلژیک در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد افزود: بلژیک نمی‌تواند در برابر رنج‌های بی پایان مردم مانند یک تماشاگر بی‌طرف غزه باقی بماند.
وی به حمایت از دادخواست ارائه شده توسط دولت آفریقای جنوبی به دادگاه بین المللی لاهه تاکید نموده که رژیم صهیونیستی را به ارتکاب کشتار دسته جمعی مردم غزه متهم کرده است.
معاون نخست وزیر بلژیک اعلام کرد: ما باید علیه خطر کشتار دسته جمعی اقدام کنیم‌، از بلژیک می‌خواهم که از موضع اتخاذ شده توسط دولت آفریقای جنوبی حمایت نموده و در دادگاه بین المللی لاهه اقدامی صورت دهد، من پیشنهادی در این خصوص به دولت بلژیک ارائه خواهم کرد.
دی‌ساتر چندی پیش نیز در موضع‌گیری مشابهی تاکید کرد: زمان تحریم اسرائیل فرا رسیده چرا که آنها بمب‌ها را مانند باران روی سر مردم غزه می‌ریزند و این اقدامی غیر انسانی است، کاملاً روشن است که اسرائیل برای درخواست‌های بین المللی دعوت کننده به آتش بس هیچ اهمیتی قائل نیست.

لینک کوتاه:

کپی شد