شنبه 21/سپتامبر/2024

عزام احمد: باید هوای باریکه غزه را قطع و آنرا منطقه شورشی اعلام کرد

سه‌شنبه 8-ژانویه-2019

یک رهبر جنبش فتح مدعی شد که نخستین گام برای باز پس گیری باریکه غزه از دست جنبش مقاومت اسلامی “حماس” این است که هوای باریکه غزه را قطع و آنرا منطقه شورشی اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزام احمد در جریان برنامه “پرونده امروز” که امروز سه شنبه از طریق شبکه تلویزیونی “فلسطین الیوم” پخش می شد، اعلام کرد که «اگر می توانید هوای باریکه غزه قطع کنید، قطع کنید» و این منطقه باید به عنوان “منطقه شورشی” اعلام شود تا به آغوش وطن بازگردد.

وی نوار غزه را به “هواپیمای ربوده شده” توصیف کرد و مدعی شد که جنبش حماس یک “گروه شبه نظامی مسلح” است که ساکنان غزه را گروگان گرفته است و باید به خاطر این کارش تاوان دهد و یا اینکه به گروگان گیری غزه پایان دهد.

این رهبر جنبش فتح اعلام کرد که معرفی باریکه غزه به عنوان “منطقه شورشی” گام اول خواهد بود و پس از آن گام های دیگری برای پایان دادن به سیطره حماس بر باریکه غزه اتخاذ خواهد شد.

عزام احمد همچنین مدعی شد که شکاف داخلی تنها از سوی یک طرف ایجاد شده است که همان جنبش حماس است و این جنبش با ایستادن در مربع شکاف داخلی، خارج از جبهه ملی قرار گرفته است و حتی خطرناک‌تر از رژیم صهیونیستی است.

لینک کوتاه:

کپی شد