دوشنبه 28/اکتبر/2024

تظاهرات گسترده فلسطینیان در رام الله علیه قانون تامین اجتماعی

شنبه 1-دسامبر-2018

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی از استان های مختلف کرانه باختری عصر امروز شنبه به منظور شرکت در تجمع اعتراضی گسترده در میدان المناره واقع در وسط شهر رام الله جمع شدند تا بر لزوم لغو نسخه کنونی قانون تامین اجتماعی تاکید کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی  فلسطین، در این تجمع کارگران و کارکنان شرکت ها، موسسات، کارخانه ها و بخش خصوصی و حتی کارگرانی که در اراضی اشغالی سال 1948 کار می کنند، مشارکت داشتند تا بدین ترتیب بزرگترین تجمع اعتراضی علیه قانون تامین اجتماعی برگزار شود.

شرکت کنندگان در این تجمع اعلام کردند که قانون کنونی غیر قابل قبول است؛ چرا که ظلم و بی عدالتی در حق کارگران به شمار می رود و حقوق آنها را هم در زمان کار و هم پس از بازنشستگی ضایع می کند.

آنها در این تجمع شعارهایی علیه “مامون ابو شهلا” وزیر کار فلسطین و اتحادیه سراسری کارگران فلسطین سر دادند و خواستار لغو این قانون ظالمانه شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین از سکوت احزاب و گروه های فلسطینی انتقاد کرده و خواستار حمایت آنها از کارگران فلسطینی شدند.

گفتنی است که صدها نفر از کارگران فلسطینی از شامگاه پنجشنبه گذشته در میدان المناره واقع در وسط شهر رام الله تجمع کرده اند و طی 3 روز گذشته در خیابان های رام الله خوابیده اند تا دولت رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین مجبور به اصلاح قانون تامین اجتماعی و بازنگری در بندهای آن شود.

لینک کوتاه:

کپی شد