جمعه 20/سپتامبر/2024

عباس: قدس خط قرمز است و بدون آن انتخابات برگزار نمی‌شود

دوشنبه 26-آوریل-2021

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که بدون قدس، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین برگزار نخواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس شب گذشته در نشست کمیته مرکزی جنبش فتح اظهار داشت که قدس خط قرمز است و هرگز اجازه دست‌درازی اشغالگران اسرائیلی به آن را نمی‌دهیم. وی از مقاومت و پایداری ساکنان قدس در برابر اشغالگران اسرائیلی تقدیر کرد.

عباس تصریح کرد که تحت هیچ شرایطی برگزاری انتخابات بدون قدس را نخواهیم پذیرفت.

وی خواستار اعمال فشار جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی و ملزم کردن آن به پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی در رابطه با انتخابات داخلی فلسطین شد.

ابومازن تصریح کرد که به زودی نشستی با حضور رهبران گروه‌های فلسطینی به منظور بررسی مسئله برگزاری انتخابات در قدس برگزار خواهد شد.

عباس حاضرین در این جلسه را در جریان تلاش های انجام شده برای برگزاری انتخابات طبق دستور ریاستی صادر شده قرار داد و تاکید کرد که رهبران فلسطینی بر برگزاری انتخابات در سرتاسر اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی، پایتخت کشور فلسطین، کرانه باختری و نوار غزه اصرار دارند.

وی بر اهمیت ادامه تلاش های بین المللی به ویژه تماس ها با کمیته چهارجانبه بین المللی برای ازسرگیری روند سازش با تکیه بر قطعنامه های بین المللی و طرح صلح عربی بر اساس راه حل تشکیل دو کشور به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی و ضرورت تحرک فوری برای برگزاری اجلاس بین المللی صلح با مشارکت تمامی طرف ها تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد