شنبه 21/سپتامبر/2024

جزئیات دیدارهای هیات حماس با مسئولان مصری در قاهره

شنبه 24-نوامبر-2018

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز شنبه جزئیات دیدارهای هیات این جنبش با مسئولان مصری در قاهره را تشریح کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “فوزی برهوم” در گفتگو با رسانه ها تصریح کرد که هیات حماس در دیدار با مسئولان مصری بر موضع این جنبش در زمینه آشتی ملی تاکید رده و تحقق وحدت ملی را راهبرد ملی ضروری برای مقابله با چالش های پیش روی ملت و آرمان فلسطین دانسته است.

وی افزود: هیات حماس در این دیدارها دیدگاه این جنبش را که همسو و هماهنگ با دیگر طرف های ملی و مبتنی بر اصل مشارکت و اجرای توافقات صورت گرفته در قالب توافق آشتی ملی سال 2011 است، تشریح کرد.

سخنگوی حماس تاکید کرد که حماس امیدوار است جنبش فتح با دیدگاه گروه های ملی و اسلامی فلسطین که در گفتگوها و مناسبت های قبلی هم بر آن تاکید شده است، موافقت کند.

برهوم در عین حال اعلام کرد که هیات اعزامی حماس به قاهره صبح امروز شنبه این شهر را ترک کرده است.

از سوی دیگر، “عصام دعلیس” نایب رئیس دایره سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که هیات حماس به ریاست “صالح عاروری” نایب رئیس د فتر سیاسی این جنبش، در جریان سفر اخیر به قاهره دیدگاه این جنبش را تشریح کرد و بامداد امروز شنبه قاهره را ترک کرد.

وی افزود که در این دیدارها، بر موضع جنبش حماس در زمینه آشتی ملی و تحقق وحدت ملی در برابر چالش های پیش روی ملت فلسطین تاکید شده است.

موسی ابو مرزوق، عزت رشق و حسام بدران از جمله اعضای این هیات حماس بودند. منابع آگاه خاطر نشان کرده اند که این هیات پس از ترک قاهره، به دوحه، بیروت و استانبول سفر خواهد کرد.

گفتنی است که در همین راستا، هیات جنبش فتح صبح فردا یکشنبه راهی قاهره ـ پایتخت مصر ـ می شود تا در دیدار با مسئولان مصری، در جریان گفتگوهای مسئولان این کشور با هیات حماس قرار گرفته و پرونده های آشتی ملی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد