جمعه 20/سپتامبر/2024

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بیماری‌های مسری در غزه

پنج‌شنبه 9-نوامبر-2023

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بیماری‌های مسری در نوار غزه به دنبال تعطیلی بخش بهداشت و سیستم انتقال آب و فاضلاب در نتیجه بمباران‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشته‌ها و مجروحین در نتیجه حملات شدید اسرائیل به نوار غزه رو به افزایش بوده و این شرایط خطرناکی برای سلامت مردم به شمار می‌رود.
در ادامه این بیانیه آمده است: خطر شیوع بیماری‌ها در غزه افزایش یافته چرا که بخش بهداشت و سیستم انتقال آب و فاضلاب نابود شده و این شرایط بسیار خطرناک است.
در بخش دیگری از بیانیه سازمان بهداشت جهانی به کمبود سوخت اشاره شده که منجر به تعطیلی ایستگاه‌های تصفیه آب گردیده و همین مساله مردم را به استفاده از آب‌های آلوده سوق داده و در چنین شرایطی خطر شیوع بیماری‌های باکتریایی افزایش می‌یابد.
در این بیانیه بر ضرورت ارسال فوری و سریع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از جمله سوخت، آب، غذا و تجهیزات پزشکی تاکید شده است.
این سازمان بین المللی همچنین طرف‌های درگیر را به ضرورت پایبندی به قوانین بین المللی حمایت از غیرنظامیان و ارائه خدمات بهداشتی و زیرساخت‌های غیرنظامی دعوت کرد.
پس از گذشت 33 روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی این منطقه 10569 فلسطینی به شهادت رسیده که در میان آنها 4324 کودک و 2823 زن مشاهده می‌شود. همچنین در این حملات 26475 نفر نیز مجروح شده‌اند، علاوه بر آنکه در این مدت 163 فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و 2280 نفر دیگر نیز در این منطقه بازداشت شده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد