چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

فروپاشی جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و حزب اردوگاه صهیونیستی

سه‌شنبه 1-ژانویه-2019

رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی از لغو مشارکت این حزب با حزب “جنبش” به ریاست “زیپی لیونی” وزیر امور خارجه سابق این رژیم خبر داد و بدین ترتیب، حکم فروپاشی جریان اپوزیسیون این رژیم را صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، “آوی گبای” رئیس حزب کار امروز سه شنبه تاکید کرد که «من همچنان به مشارکت و ائتلاف ها ایمان دارم» و برای لیونی آرزوی موفقیت دارم.

رسانه های صهیونیستی این سخنان گبای را “شوک آور و غیر منتظره” توصیف کردند و روزنامه صهیونیستی هاآرتص تصریح کرد که لیونی از این تصمیم غافلگیر شده است.

از سوی دیگر، زیپی لیونی طی پستی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «خوب است که شک و تردیدها از بین رفت و انسان می تواند بر روی چالش داخلی مهمی که با آن مواجه هستیم، تمرکز کند.» وی بدین ترتیب از تصمیم خود برای تداوم مشارکت در عرصه انتخابات خبر داد که قرار است در ماه آوریل آینده برگزار شود.

این در حالی است که حزب کار در انتخابات پارلمانی سال 2015 رژیم صهیونیستی با حزب “جنبش” ائتلاف کرده و “اردوگاه صهیونیستی را تشکیل داده بودند که توانست 24 کرسی را در انتخابات مذکور کسب کند، اما نظرسنجی های هفته های اخیر نشانگر تنزل جایگاه این حزب نزد صهیونیست ها بود و پیش بینی شده بود که این حزب تنها بتواند 11 کرسی را در انتخابات پارلمانی آتی کسب کند.

در همین راستا، پایگاه صهیونیستی “تایمز آو اسرائیل” به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «من در نحوه تقسیم آرای جریان چپ دخالت نمی کنم. آنچه برای من مهم است، این است که جریان راست دولت آتی را تشکیل خواهد داد و به تداوم رهبری “کشور اسرائیل” ادامه خواهد داد. از همین رو، ما تنها نیازمند رای به حزب لیکود هستیم.»

لینک کوتاه:

کپی شد